با منطقی خواندن حرف های کروش

جلالی: او نباید بقیه را تحقیر کند

با این شرایط به جام جهانی نمی رویم

مجید جلالی: تیم کروش نیاز به بازنگری دارد

کارشناس فوتبال ایران پس از تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کویت نسبت به صعود این تیم به جام جهانی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت که تیم ملی بدون تغییر راه به جایی نمی برد.
کد خبر: ۵۵۱۰۲۶
مجید جلالی: تیم کروش نیاز به بازنگری دارد


مجید جلالی با بیان اینکه با توجه به بازی تیم ملی مقابل کویت امیدوارم در روند بازی های تیم ملی شاهد تغییرات مثبتی باشیم، گفت: اگر می خواهیم به رقابت های جام جهانی صعود کنیم باید در روش بازی، ترکیب تیم ملی و نفراتی که دعوت می شوند بازنگری عمیق و اساسی داشته باشیم واگرنه نمی توانیم به رقابت های جام جهانی صعود کنیم.

مجید جلالی در خصوص دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کویت ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای امیدواری حضور در رقابت های جام جهانی باید شاخصه هایی را در تیم ملی مد نظر قرار داده و بر روی آنها تمرکز کنیم. با توجه به بازی که از تیم ملی ایران مقابل کویت دیدیم امیدوارم در روند بازی های تیم ملی شاهد تغییرات مثبتی باشیم چون با این طرح و برنامه در آینده کار سختی را برای رسیدن به اهداف خود خواهیم داشت.

وی افزود: کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه، نشانگر ضعف مدیریت در فوتبال کویت است که این ضعف مدیریت طی چندین سال اخیر باعث نزول تیم ملی این کشور شده و حتی در حال حاضر سطح فنی این تیم از تیم های درجه دو آسیا نیز پایین تر آمده است.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: ما حتی مقابل چنین تیمی نیز در طول بازی برتری خاصی نداشته و فقط مالکیت توپ را در اختیار داشتیم در واقع تاکتیک و برنامه های تیم ملی در این بازی نشان داد که در آینده ای نزدیک نیاز به بازنگری عمیق در این خصوص داریم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تیم زیر 23 سال ایران در تورنمنت صلح و دوستی قطر آنقدر خوب و با برنامه بازی کرد که نشان داد بازیکنان این تیم می توانند پشتوانه خوبی برای تیم ملی فوتبال ایران باشند. نمی دانم در حال حاضر چرا کی روش به بازیکنان این تیم توجهی چندانی نداشته و برای برطرف کردن نقاط ضعف تیم ملی به دنبال بازیکنانی است که در خارج از فوتبال ایران رشد و پرورش پیدا کرده اند. در واقع می توان گفت به غیر از اشکان دژآگه که کلاس بازی وی از سایر بازیکنان ملی پوش بالاتر است بقیه بازیکنانی که تا به امروز دعوت شده اند سطح فنی متوسطی دارند.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: البته این موضوع به سلیقه سرمربی تیم ملی مربوط است چون او باید در نهایت در خصوص نتایجی که تیم ملی می گیرد پاسخگو باشد اما در حال حاضر بازیکنان تیم امید به تنها چیزی که نیاز دارند فقط اعتماد است چون آنها نشان داده اند که می توانند آینده خوبی را برای فوتبال ایران رقم بزنند.

جلالی تصریح کرد: در ترکیب خط حمله تیم ملی فوتبال ایران بازیکنانی مانند رضا قوچان نژاد، اشکان دژآگاه و مسعود شجاعی حضور داشتند که همه اینها هافبک های هجومی خوبی هستند نه مهاجم کلاسیک ضمن اینکه هیچکدام از آنها مهاجم سرزن کلاسیک نیستند بنابراین چیزی که جای تعجب داشت اصرار بازیکنان تیم ملی بر ارسال توپ بر روی دروازه تیم ملی کویت بود. به نظر من کمیته فنی باید این موضوع و سایر ضعف های فنی را با سر مربی تیم ملی مطرح کند.

وی در خصوص برد تیم های ملی کره جنوبی و ازبکستان مقابل حریفانشان در رقابت های مقدماتی جام جهانی خاطرنشان کرد: برد تیم های ملی کره جنوبی و ازبکستان مقابل تیم های قطر و لبنان دور از ذهن نبود. در حال حاضر کار برای ما خیلی سخت شده و اگر می خواهیم به طور قطعی و مستقیم به رقابت های جام جهانی صعود کنیم باید سه بازی آینده خود را ببریم. اگرچه این موضوع کار مشکلی است اما نشدنی نیست. اگر نوع بازی ما در سه بازی که در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی پیش رو داریم مانند بازی با کویت بوده و تغییرات اساسی در تاکتیک و ترکیب تیم ایجاد نشود تقریباً می شود گفت شانسی برای صعود نخواهیم داشت.

وی در خاتمه به خبرگزاری مهر گفت: اگر می خواهیم به رقابت های جام جهانی صعود کنیم باید در روش بازی، ترکیب تیم ملی و نفراتی که دعوت می شوند بازنگری عمیق و اساسی داشته باشیم واگرنه نمی توانیم به رقابت های جام جهانی صعود کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها