وزش تندباد از نخستین دقایق سپیده دم شنبه در اردبیل و سایر نقاط واقع در قسمت مرکزی این استان آغاز شده است.
کد خبر: ۵۵۰۸۰۴
تندباد در اردبیل

وزش باد دارای شدت و ضعف متناوب است و بیشینه سرعت آن تا این زمان در ایستگاه مرکزی هواشناسی اردبیل 84 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

وزش شدید باد از جانب جنوب غرب به خاطر خشکی زمین های منطقه موجی از گرد و غبار را به هوا بلند کرده و سبب تیره شدن فضای شهر اردبیل شده است.

تندباد همچنین ضمن شکستن شاخه های کوچک تعدادی از درختان و آنتن های تلویزیون در سطح شهر اردبیل تردد رهگذران پیاده را با مشکل روبرو کرده است.

انتظار می رود با نزدیک شدن به ساعات ظهر و عصر بر میزان سرعت وزش باد در اردبیل افزوده شود و در این صورت وارد شدن خسارات به بعضی از تاسیسات شهری، روستایی و درختان منطقه دور از انتظار نیست.

کارشناسان هواشناسی پیش بینی کرده اند وزش شدید باد همراه با افزایش نسبی دمای هوا تا ظهر فردا (یکشنبه) در اردبیل و قسمت مرکزی این استان ادامه یابد.

پیش بینی شده از ظهر یکشنبه با نفوذ جریان هوای پرفشار سرد سطح زمین از عرض های شمالی؛ هوای سرد بر منطقه حاکم و ریزش باران و برف در نقاطی از استان اردبیل آغاز شود.

باد گرم که در منطقه گرمیج نامیده می شود هنگامی در اردبیل وزیدن می گیرد که روی کرانه های جنوبی دریای خزر و این استان جریان کم فشار در سطح زمین حاکم باشد.

اردبیل از نقاط بسیار سردسیر ایران زمین و از وضعیت اقلیمی و هوایی بسیار متغیری برخوردار است.

ریزش سنگین برف و رسیدن دمای هوا به منفی چندین درجه در بعضی از سال ها تا پایان اردیبهشت در شهرستان اردبیل سابقه دارد.

newsQrCode
برچسب ها: اردبیل تندباد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها