کلاهبرداری 7 میلیارد تومانی اعضای یک خانواده

اعضای یک خانواده با تاسیس یک شرکت سرمایه‌گذاری، به بهانه تولید CD در حدود هفت میلیارد تومان از طریق جذب سرمایه مشارکت کلاهبرداری کرده و متواری شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۹۸۲۰
کلاهبرداری 7 میلیارد تومانی اعضای یک خانواده

به گزارش روز جمعه جام‌جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران، 22 آذر امسال تعدادی از مالباختگان با مراجعه به کلانتری 148 انقلاب به مأموران اعلام کردند که مدیر عامل یک شرکتی خصوصی، به بهانه سرمایه گذاری اقدام به دریافت پول کرده اما به تعهدات مالی خود عمل نکرده‌اند.  

با توجه به اظهارات مالباختگان و نماینده حقوقی در خصوص کلاهبرداری توسط اعضای این شرکت، مأموران اقدام به دستگیری رئیس هیات مدیره شرکت به هویت «بهناز. ر» ( 42 ساله و همسر مدیر عامل شرکت ) کردند.

با دستگیری رئیس هیات مدیره شرکت، شکات پرونده به همراه متهمه ( رئیس هیات مدیره ) در دادسرای ناحیه 6 تهران حاضر شدند. نماینده حقوقی در اظهارات اولیه خود عنوان کرد: اعضای یک خانواده به اسامی «محمد. ر» ( مدیر عامل شرکت )، «بهناز. ر» (رئیس هیات مدیره) و «حمیدرضا. ر» با تأسیس یک شرکت خانوادگی، از طریق نشر آگهی و به بهانه سرمایه گذاری در زمینه تولید CDو قاب CDاقدام به تحصیل مبلغی در حدود 7 میلیارد تومان کرده، اما به تعهدات مالی خود مبنی بر پرداخت سود سرمایه گذاری عمل نکرده و متواری شده‌اند.  

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران ( دادسرای خارک )، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم، تمامی مالباختگان در اظهارات مشابهی عنوان داشتند که هر یک از آنها مبالغ چند 10 میلیون تومانی را به منظور سرمایه گذاری در اختیار مدیرعامل شرکت قرار داده، اما وی پس از گذشت تنها چند ماه دیگر اقدامی برای انجام تعهدات مالی خود نکرده و متواری شده است.

وکیل شکات در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: آقایان «حمیدرضا و محمد. ر» و خانم «بهناز. ر»، با تشکیل شرکت با تبلیغات گسترده و اعلام 16 سال سابقه بازرگانی، اقدام به کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان کرده اند ؛ مبلغ کلاهبرداری شده بیش از 5‌/‌6 میلیارد تومان بوده درحالیکه کلیه ارزش اموال شرکت، حتی به یک میلیارد تومان نیز نمی رسد؛ بنا بر اظهارات خانم بهناز. ر، شرکت از خرداد ماه سال جار فعالیت نداشته، در حالیکه بیش از 70 درصد از مالباختگان بعد از این تاریخ، مورد فریب متهمین قرار گرفته اند که این موضوع نیز خود دلیل قابل توجهی جهت کلاهبرداری است.

یکی از مالباختگان نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از طریق درج آگهی روزنامه، در جریان امکان سرمایه گذاری در یک شرکت خصوصی در زمینه تولید CDو قاب CDقرار گرفتم ؛ پس از مراجعه به دفتر شرکت در میدان انقلاب، نهایتا اول اردیبهشت قرارداد توسط مدیرعامل شرکت تنظیم شد و بنده مبلغ 200 میلیون تومان در اختیار شرکت قرار دادم که این شرکت تنها دو ماه، سود 5 درصد را پرداخت نمود و در حال حاضر 6 ماه است که مدیران شرکت فراری هستند.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: نظر به تعدد مالباختگان، ارزش میلیاردی پرونده و با توجه به متواری دو متهم اصلی پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص مخفیگاه و یا محل های تردد متهمان را از طریق شماره تماس 51055514، در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ؛ همچنین از دیگر شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی متهمان شدند، دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
۰
۰
5 درصد سود ؟ پس پولشان را نزول داده بودند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
۰
۰
چرا هیچ نهاد و ارگان رسمی نیست كه درباره این جور شركتها تحقیق كنه تا مردم بدونند با كی طرف هستند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
۰
۰
از حول حلیم افتادن تو دیگ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
۰
۰
آره اینطوریاست دیگه
شهراد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
عاقبت نزول خوری

نیازمندی ها