نبی: تلاش می کنیم رحمتی به تیم ملی برگردد

اشتباه فاحش مسئولان فدراسیون فوتبال در تلویزیون!

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران با وجود مصوبه 16 تیمی شدن لیگ برتر فوتبال از فصل آینده به دنبال تجدیدنظر در این تصمیم‌ است .
کد خبر: ۵۴۹۷۶۹
اشتباه فاحش مسئولان فدراسیون فوتبال در تلویزیون!


با آن که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال سال گذشته پس از بررسی‌های کارشناسی عنوان شده از سوی خودشان تصمیم گرفتند تعداد تیم‌های لیگ را 18 به 16 تیم کاهش دهند و این تصمیم پیش از رقابت‌های فصل جاری به تمامی باشگاه‌ها ابلاغ شد، اما با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ و خطر جدی سقوط برای تیم‌های پایین جدولی ظاهرا فشار ناشی از این تیم‌ها فدراسیون را مجبور به تجدیدنظر در تصمیم خود کرده است، تا جایی که مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون صبح امروز (جمعه) در برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» اعلام کرد که تصمیم نهایی دراین‌باره در جلسه آتی هیات رییسه گرفته می‌شود. او به این موضوع اشاره نکرد که 16 تیمی شدن لیگ مصوبه‌ای از سوی همین هیات رییسه از سال گذشته است و این مصوبه به اطلاع تیم‌های دسته یک که برای حضور در لیگ برتر رقابت می‌کنند، هم ابلاغ شده است!
به گزارش ایسنا؛دبیرکل فدراسیون که خود در هیات رییسه صاحب رای نیست، در این برنامه تلویزیونی عنوان کرد که 16 تیمی شدن لیگ فعلا زود است و خودش به شخصه مدافع 18 تیمی ماندن لیگ برای فصل آینده است. هوشنگ نصیرزاده، سرپرست کمیته‌ حقوقی فدراسیون فوتبال در توضیح شرایط ناشی از 16 تیمی شدن لیگ اشتباه فاحشی انجام داد. او که از روی نسخه مکتوب (پاور پوینت) خودش می‌خواند و توضیح می‌داد و این نسخه برای بینندگان تلویزیونی هم به تصویر در آمد، توضیح داد که 16 تیمی شدن لیگ باعث کم شدن 124 مسابقه از تعداد بازی‌های فعلی لیگ می‌شود!

در پاور پوینت نصیرزاده نوشته شده بود که تعداد بازی‌های لیگ 18 تیمی مساوی است با 306 مسابقه و تعداد بازی‌های لیگ 16 تیمی مساوی است با 274 مسابقه و در پایین آن نتیجه‌گیری کرده بود که 16 تیمی شدن لیگ باعث می‌شود 124 مسابقه از تعداد بازی‌های لیگ کم شود! این در حالی است که با 16 تیمی شدن لیگ باید 30 هفته‌ و معادل 240 مسابقه در طول فصل برگزار شود که این تعداد بازی تنها 66 مسابقه کمتر از تعداد بازی‌های لیگ 18 تیمی است. احتمالا منظور نصیرزاده از کاهش 124 بازی از تعداد بازی‌های کلی مربوط به 14 تیمی شدن لیگ است که در این صورت تعداد کل مسابقات 182 بازی در لیگ می‌شود که با کسر از 306 مسابقه عدد 124 را نشان می‌دهد.

همه این‌ها در شرایطی است که اصلا هیچ بحثی درباره 14 تیمی شدن لیگ وجود ندارد و جالب است مهدی محمدنبی، دبیر کل فدراسیون و بهرام شفیع، مجری برنامه و یا کسانی که در پشت صحنه نظاره‌گر توضیحات نصیرزاده از روی نسخه‌های مکتوبش بودند، هیچ اشاره‌ای به این اشتباه فاحش او نکردند.

نبی و نصیر زاده درباره موضوعات مختلفی از شرایط کاری فدراسیون،‌ عملکردش و برنامه‌های آتی در این برنامه صحبت کردند. جدیدترین اظهارنظرهای نبی موارد زیر است:

* در مورد بازگشت سیدمهدی رحمتی به تیم ملی، کارلوس کی‌روش جمع‌بندی‌های لازم را انجام می‌دهد؛ هر چند ما تلاش می‌کنیم، زمینه‌ای را فراهم کنیم تا بتوان از رحمتی در تیم ملی استفاده کرد.

* برانکو ایوانکوویچ همواره 26 بازیکن را به تیم ملی دعوت کرده و چهار بازیکن را خط می‌زد و با 22 بازیکن به مسابقات می‌رفت. بنابراین او هیچ پشتوانه‌سازی برای تیم ملی نکرد و حتی تعویض‌هایش همیشه مشخص بود. در حالی که بسترسازی برای تیم ملی مهم است و فدراسیون اکنون مشغول پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بوده و این موضوع را با آماده‌سازی تیم‌های پایه به طور جدی دنبال می‌کند. کارلوس کی‌روش نیز اکنون چاره‌ای ندارد جز این که از موجودی فعلی فوتبال ایران استفاده کرده و بر اساس نیازهایش به دنبال بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا هم باشد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها