تداوم اختلافات میان مخالفان سوری

معاذ الخطیب استعفا می دهد

وزیر خارجه فرانسه امروز گفت: کشورش به‌همراه انگلیس آماده است حتی در صورت عدم‌موافقت کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای شورشیان سوری سلاح ارسال کنند.
کد خبر: ۵۴۹۷۰۸
لندن و پاریس آماده تسلیح شورشیان سوریه هستند

به گزارش فرانس پرس، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه گفت: کشورش به‌همراه انگلیس آماده است حتی در صورت عدم‌حمایت اتحادیه اروپا، به شورشیان سوریه کمک‌های تسلیحاتی کند.

وی گفت: فرانسه و انگلیس در جلسه بعدی اتحادیه اروپا که به‌منظور بررسی تحریم‌های تسلیحاتی سوریه تشکیل خواهد شد، از سایر کشورهای عضو این اتحادیه خواهند خواست تا موافقت خود را با ارسال سلاح برای شورشیان اعلام کنند.

وی در ادامه افزود: اگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت نکنند، پاریس و لندن تصمیم خواهند گرفت تا خارج از این اتحادیه، شورشیان سوری را تسلیح کنند.

کشورهای فرانسه و انگلیس سعی دارند کشورهای اروپایی را متقاعد به لغو تحریم‌های تسلیحاتی سوریه کنند تا موانع حقوقی ارسال سلاح به شورشیان برداشته شود.

جلسه بعدی اتحادیه اروپا برای بررسی تحریم تسلیحاتی سوریه قرار است در ماه می برگزار شود اما فرانسه و انگلیس دنبال برگزاری زودتر این جلسه هستند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس چند روز گذشته اعلام کرد که احتمال دارد لندن تحریم‌های تسلیحاتی سوریه را دور زده و برای شورشیان سلاح ارسال کند.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته در کنفرانس خبری خود در لندن گفت: طرح تسلیح معارضان سوری نقض قوانین بین المللی است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها