توصیه های دکتر احمدی نژاد به استانداران در آستانه سال نو:

کار برای خدا پیروزی و غیر آن شکست و خسران دنیوی و اخروی است

احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی و صنعتی استان مرکزی:

هنوز نفت ما به طور کامل ملی نشده است

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «هنوز نفت ما به طور کامل ملی نشده است» گفت: ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ظرف 10 سال آینده به جایی برسیم که اصلاً نفت خام صادر نکنیم.
کد خبر: ۵۴۹۷۰۱
هنوز نفت ما به طور کامل ملی نشده است

رئیس جمهور با بیان اینکه همه قدرت مانور دشمن در فاصله انداختن میان ملت‌هاست و کار شیطان تفرقه اندازی است،اظهار داشت: باید همه دست به دست هم داده و ایران را بسازیم تا در علم ، ایمان، عمل صالح ، عشق و محبت، آبادانی و پیشرفت الگو شود.

دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز (پنج شنبه) در مراسم افتتاح طرح های عمرانی و صنعتی استان مرکزی با اشاره به مزین بودن پالایشگاه شازند به نام امام خمینی(ره)، یاد و خاطره آن حضرت را گرامیداشت و گفت: از همه کسانی که با عشق و ایمان و دلسوزانه زحمت کشیدند و از مردم که حمایت و پشتیبانی کردند تشکر می‌کنم و این دستاورد را به ملت ایران تبریک می‌گویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه انسان برای رسیدن به قله کمال نیازمند عواملی است، اظهار داشت: اولین عامل علم است،‌ علم چراغ راهنماست، انسان منهای علم بی معناست و هر قدمی که انسان بر می‌دارد نیازمند علم و معرفت است.

وی گفت:‌ انسان همچنین برای حرکت نیازمند ایمان خدا، ارزشهای متعالی، ایمان به فردای بهتر، ایمان به اینکه می‌توانیم فردای بهتر را بسازیم و ایمان به حیات جاودان انسان و عظمت خود انسان است و اگر ایمان نباشد حرکتی اتفاق نمی‌افتد، انسان منهای ایمان بی معناست.

رئیس جمهور عمل صالح را از دیگر عوامل رسیدن انسان به کمال دانست و افزود: عمل صالح عملی است که وضعیت زندگی، اندیشه،‌باور و حرکت جامعه را اصلاح می‌کند و انسان‌ها را در مسیر مستقیم الهی می‌آورد.

احمدی نژاد گفت: همه این عوامل زمانی به وجود می‌آید که در وجود انسان عشق باشد، عشق به خدا، خوبی‌ها،‌ارزشها، انسان‌ها، کمال، تعالی. هر عمل صالحی که در طول تاریخ اتفاق افتاده ،برآمده از قلب و روح عاشق است، اگر عشقی نباشد حیات، انسان و حرکتی هم نیست.

وی افزود: پیامبر خاتم(ص) در بدترین شرایط جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی انسان مبعوث شد و سخت ترین مأموریتی را داشت که می‌تواند بر عهده یک انسان قرار گیرد، پیامبر حلقه اتصال انسان و خدا و مجرای فیض الهی است.

رئیس جمهور با قدردانی از کسانی که برای افتتاح طرح‌های استان مرکزی بطور شبانه‌روزی تلاش کردند،‌ گفت: تجلی عشق به خدا، عشق به مردم است و کسانی که برای مردم کار می‌کنند می‌خواهند این کشور و ملت را یک قدم جلو ببرند اما در جهان کسانی هستند که ادعای خدادوستی می‌کنند ولی در وجودشان ذره‌ای عشق به مردم وجود ندارد و با قاتلان ملت‌ها همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر امر آسمانی یک تجلی زمینی و این دنیایی دارد، خاطر نشان کرد: ‌عشق به خدا، تجلی این دنیایی دارد و آن هم عشق به توده‌های مردم است و راه آینده این است که باید با علم، ایمان و عمل صالح مبتنی بر عشق حرکت کنیم.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاح طر‌حهای عمرانی و صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: اگر هر کار و محصولی در دنیا ،برخوردار از عشق نباشد، ماندگار نیست.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان مسئولان پروژه مبنی بر اینکه پیمانکاران خارجی برای اجرای این طرح‌ها نیامدند، گفت: پس از شنیدن این سخنان در دلم گفتم الهی شکر که نیامدند و به دوستان گفتم اصل، خود شما هستید.

احمدی نژاد با بیان اینکه نخستین کار شیطان دور کردن انسان از عشق و محبت و توانمندی‌اش است، ادامه داد: اینکه گفته شود همه حقایق و توانمندی عالم در دست عده‌ای در آن سوی آب است؛ دروغ پردازی شیطان است.

وی با بیان اینکه رسیدن به قله‌ها نیازمند علم و معرفت و دانش است، اظهار داشت: عمل صالح محدوده خاصی ندارد، اگر هر کسی کار خود را برای خدا و اصلاح جامعه و پیشرفت آن انجام دهد، این عمل صالح است.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه همه باید همدیگر را دوست داشته باشند، گفت: کسی که کسی را دوست دارد دیگر به او خیانت و به حقوق او تجاوز و به اموالش دست اندازی و کم کاری نمی‌کند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود درباره اقدامات بزرگ و گسترده دولت گفت: از سال 86 که دولت عملاً مسکن مهر را آغاز کرد تاکنون نزدیک به 4 میلیون واحد مسکن مهر تحویل شده است و بقیه آن نیز در همین دولت تحویل می‌شود و این کار بزرگی است که محصول عشق، ایمان، علم و عمل صالح است.

احمدی نژاد با تاکید بر در اختیار گرفتن همه عرصه های صنعت نفت ،گفت: حدود هفتاد سال نفت کشورمان دست بیگانه بود و متفقین که پیروز جنگ دوم جهانی شدند منابع انرژی ما را بطور رایگان برداشت می‌کردند و یکی از علت‌هایی که ایران را پل پیروزی نام نهادند به خاطر انرژی رایگانی بود که پیر استعمار می‌برد و حتی مالیات هم از ما می‌گرفت.

وی افزود: ملت ایران بارها تلاش کرد نفت را در اختیار خود بگیرد، نهضت ملی شدن نفت راه افتاد و شهدا و بزرگانی در این راه فدا شدند تا اینکه در انقلاب اسلامی اختیار نفت دست خودمان آمد البته هنوز کامل نشده و به صورت کامل ملی نشده است.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه ملی شدن یعنی اینکه صفر تا صد ملک، مال و معدن در جیب ملت ایران باشد، گفت: بیگانگان با قیمت‌های چندین برابری نفت را کشف و سپس حفاری و بهره برداری می‌کردند که عملاً بخشی از ثروت کشورمان به این طریق خارج می‌شد و سپس خودشان باید می‌آمدند پالایشگاه ساخته و قطعات می‌آوردند و طراحی می‌کردند که بخش دیگری از پول و ثروت ملت نیز از اینجا به هدر می‌رفت.

رئیس جمهور افزود: بعد از آن برای فروش نفت استخراج شده ، تازه قیمت آن را باید آنها تعیین می‌کردند و پول جزیی به ما می‌دادند که الان هم بخش مهمی از آن همین طور است و همان پول را از ما می‌گیرند و جنس بنجل به ما می‌دهند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌هایی که منابع و ثروت کشورمان هزینه می‌شد، فرآورده‌های نفتی بود بر همین اساس در سال 85 روزانه حدود 45 میلیون لیتر تولید بنزین داشتیم اما 75 میلیون لیتر مصرف داشتیم یعنی باید روزی 30 میلیون لیتر فقط بنزین وارد می‌کردیم و اگر مصرف کنترل نمی‌شد هم اکنون مصرف روزانه بنزین به130 میلیون لیتر می‌رسید.

وی گفت: طرح های سهمیه بندی سوخت و هدفمندی یارانه‌ها کار بزرگی بود که ملت ایران انجام داد و دشمنان از این کار خیلی عصبانی هستند و می‌خواهند هر طور که شده بساط را بر هم بزنند.

رئیس جمهور افزود: حالا اگر مصرف کشورمان 130 میلیون لیتر می‌شد با توجه به فاصله‌ای که با 45 میلیون لیتر تولیدی داشتیم باید 85 میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم و این یعنی این که کل صادرات نفت را باید صرف خرید بنزین می‌کردیم.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: در خصوص تجهیزات و تأسیسات نفتی هم باید برای خرید یک عدد شیر‌آلات التماس می‌کردیم و امروز خدا را سپاسگزاریم که متخصصان و دلسوزان ما با عشق و ایمان ایستاده اند تا حلقه‌های وابستگی را قطع کنند.

وی گفت: پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند یکی از نمونه‌ها و نمادهای پر افتخار بریدن حلقه‌های وابستگی است و هم اکنون متخصصان ما می‌توانند خودشان پالایشگاه را طراحی و احداث کنند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به بهره برداری از همه واحدهای طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند افزود: با دو دستاورد مهندسان ایرانی در این پالایشگاه و هنر متخصصان، کارگران و عاشقان ایرانی دراین طرح‌های توسعه به نظر می‌رسد ایران در پالایشگاه سازی بی نیاز شد.

وی با بیان اینکه در نفت خام ظرفیت زیادی وجود دارد، گفت: در پالایشگاه‌های قبلی عمده نفت خام به نفت کوره تبدیل می‌شد که ارزان تر از بقیه محصولات است و برخی ترکیبات در آن زیاد بود. پیش از این 4 درصد نفت کوره گوگرد بود اما با استفاده از دستگاه استخراج گوگرد که مهندسان ایرانی ساختند هم اکنون این میزان به 4 دهم درصد کاهش یافته است.

احمدی نژاد گفت: تولید روزانه گوگرد در کشور پیش از این 60 تن بود که هم اکنون به 700 تن افزایش یافته و این علاوه بر کنترل آلودگی قبلی منبع ثروت است.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح طرح‌های استان مرکزی خطاب به مسئولان وزارت نفت گفت: اعتقاد دارم که می‌توانید در مدت چهار سال به جایی برسید که دیگران منتظر شما باشند که برای آنان پالایشگاه بسازید.

احمدی نژاد تاکید کرد: گفتند تحریم می‌کنیم و نفت شما را نمی‌خریم و در حالی که به این محصول احتیاج دارند، زور می‌گویند و این موضوع را به گونه‌ای بیان می‌کنند که گویا ما به آنها نیاز داریم.

رئیس جمهور خطاب به مسئولان وزارت نفت، تصریح کرد: بیایید برنامه‌ای تنظیم کنید و به جایی برسید که اصلا نفت خام صادر نکنید بلکه نفت خام در پتروشیمی وارد شود و این موجب افزایش اشتغال و بهره‌وری خواهد بود.

وی گفت: ما باید با همه کشورهای همسایه ارتباط کابلی و لوله‌ای داشته باشیم، مانند همین پروژه احداث انتقال گاز به پاکستان که به واسطه آن نیازهای بسیاری از کشورهای اطراف را می‌توانیم تامین کنیم و این به معنای امنیت، دوستی و همکاری پایدار است و از آن مسائلی است که بدخواهان خیلی ناراحت می‌شوند.

رئیس جمهور با اشاره به لوله گذاری خط انتقال گاز ایران به پاکستان که چند روز پیش آغاز شدگفت: بدخواهان در واکنش به این طرح هیاهوی زیاد و ادعاهای بی‌ربطی مطرح کردند، برای اینکه نمی‌خواهند ملت‌ها روی پای خودشان بایستند و با هم دوست باشند.

احمدی نژاد گفت: هزاران سال در ایران، تمدن و فرهنگ و خداپرستی حاکم بود لذا همواره باید روی قله باشیم چرا که اینجا ایران است و پای اسلام ایستاده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان مرکزی دیار علم، ایمان و عمل صالح است،خاطرنشان کرد: استان مرکزی دیار علم، ایمان و عمل صالح، علما، سیاستمداران، مجاهدان، خادمان، تلاشگران و کسانی است که وجود آنها همواره برای ایران عزیز، انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند و جهانی ملت ایران مفید بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نفت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
۰
۰
مرحوم دكتر مصدق رحمة ا. . . علیه با نهضت ملی كردن نفت برای كشور و ملت ایران كاری كرد شایسته وتحسین برانگیز كه تا ابد در اذهان و تاریخ ایران باقی و زنده می ماند اما به قول رئیس قوه مجریه هنوز نفت ملی نشده كه جهت رفاه و آبادنی ملت و كشور صرف گردد .

نیازمندی ها