ارزیابی عملکرد پلیس توسط مردم در روز طبیعت

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مردم باید به عملکرد پلیس نمره دهند، گفت: نیروی انتظامی در روز طبیعت در میان مردم فرم‌هایی توزیع می‌کند تا آنان ارزیابی خود را نسبت به هرکدام از فعالیت‌های پلیس‌های تخصصی اعلام کنند.
کد خبر: ۵۴۹۱۸۲
ارزیابی عملکرد پلیس توسط مردم در روز طبیعت

به گزارش روز سه‌شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در نشست رؤسا و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به عملکرد سالانه نیروی انتظامی با اشاره به عملکرد سالانه نیروی انتظامی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به وجود حجم زیادی از تهدیدات و مشکلاتی که در منابع مادی داشتیم، ارزیابی عملکرد نشان از موفقیت بسیار خوب پلیس دارد.

 وی ادامه داد:با توجه به این مسایل سال 91 شرایط کشور از نظر امنیتی و انتظامی بسیار خوب بوده است.

 سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه سال 91 امن ترین سال در طول حیات 30 ساله انقلاب بوده است،اظهار داشت:در حال حاضر تمام شاخص‌های امنیتی بخصوص در مرز و در عرصه مقابله با قاچاق کالا رشد چشمگیری داشته است.البته نوسانات قیمت ارز منجر شد قاچاق کالا و واردات غیر ضروری تقریبا به صفر برسد.

سرعت بالا در کشف جرایم

 فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنان با اشاره به تشدید کنترل مرزها اذعان داشت:البته هنوز دام سبک از کشور خارج می‌شود که این مقدار خروج تنها نیم تا یک درصد مصرف داخل کشور را شامل می‌شود.

 وی با شاره به سرعت بالای کشف پرونده‌ها در آگاهی ناجا تصریح کرد:خوشبختانه سرعت کشف در پرونده‌های ویژه چون تجاوز به عنف گروگانگیری،زورگیری و سرقت مسلحانه بسیار بالاست که این امر نشانگر توانایی بالای ماموران ما در حوزه فنی و همچنین همکاری خوب مردم است.

 سردار مقدم نسبت کشف پرونده‌ها در آگاهی را نسبت به سال گذشته 30 درصد بیشتر اعلام کرد و گفت: در جرایم جنایی بیش از 95 درصد پروندها کشف می‌شود.

  وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در تهران بزرگ میانگین قتل در سال 200 فقره بود که امسال به 100 فقره رسیده است.

 فرمانده نیروی انتظامی به جرائم سایبری و کشفیات پلیس فتا اشاره کرد و گفت:خوشبختانه در حال حاضر کشف و همچنین پیشگیری از وقوع جرائم اینترنتی رشد بسیار زیادی داشته است. البته پلیس فتا با استفاده از ابزار و تجهیزات خود به کمک ماموارن آگاهی ناجا نیز می‌آید.

 وی در ادامه به فعالیت پلیس 110 در سال جاری اشاره کرد و گفت:خوشبختانه در سال 91 زمان رسیدن ماموران به سرصحنه کاهش یافته است و در مقابل میزان رضایت مردم افزایش نشان می‌دهد.

 سردار مقدم در ادامه با اشاره به کاهش 20 درصدی تصادفات در سال 91 گفت:امسال شاهد کاهش شش و نیم درصدی تلفات رانندگی و کاهش 21 درصدی صدور اوراق جریمه بودیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر حرکت کاروان‌های اشرار مسلح نزدیک به صفر است،تصریح کرد:همچنین میزان کشفیات در نقاط مرزی در سال جاری 50 درصد بوده است و به همین میزان در داخل کشور میزان کشفیات افت نشان می‌دهد.

 سردار مقدم با اشاره به اینکه در سال جاری میزان خروج و ترک اتباع خارجی در کشور افزایش داشته است، گفت:در ناجا با کشف منابع جدید،کمک دولت و مدیریت صحیح این سازمان شرایط خوبی داریم.

 وی با بیان اینکه نیروی انتظامی بحمدالله توانست سال جاری را بامشکلات کمی سپری کند و برنامه‌های سال آینده نیز مشخص است،خاطرنشان کرد:با پیشنهاد افزایش دولت و مجلس در بودجه ناجا ما بیش از پیش به کم شدن مشکلات امیدوار هستیم.

 فرمانده ناجا به کاهش یک هزار و 500 نفری کشته‌ها در تلفات رانندگی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت:یکی از توفیقات پلیس راهور در حوزه امینت،در شهرها بوده چراکه تامین امنیت در شهرها پیچیده است.

 سردار احمدی مقدم اضافه کرد:خوشبختانه در سال جاری با استفاده از ابزارهای مدرن انتقال خودروها به پارکینگ نظامند شد.

 ساماندهی موتورسیکلت‌ها در تهران؛ بزودی

 وی از ساماندهی موتور سیکلت‌ها در پایتخت خبر داد و گفت:از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خواستیم تا در دوره زمانی مشخصی به ساماندهی این امر بپردازد.

 فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص نصب دوربین درنقاط آلوده و جرم خیز شهر گفت:این کار ازگذشته آغاز شده و در حال حاضر با سرعت بالایی ادامه دارد.

 وی در ادامه گفت:البته سامانه‌ای در حال آماده سازی است که واحدهای تجاری با اعلام داوطلبانه بتوانند دوربین‌های خود را به کلانتری‌ها متصل سازند تا در مواقع اضطرار بتوانیم از آنها بهره برداری لازم را ببریم.

 وی اضافه کرد:با کار مشترکی که بین بخش‌های خصوصی انجام می‌شود می‌توان از ظرفیت این بخش استفاده کرد.

 سردار مقدم با اشاره به اینکه علاقه مندیم سیستم مراقبت الکترونیکی در کشور توسعه یابد،اظهار داشت:ناجا می‌تواند از بخش خصوصی و شرکت‌هایی که در راه‌ها دوربین نصب می‌کنند خرید خدمت نماید.

 وی در خصوص افزایش احساس امنیت در کشور گفت: بر اساس افکار سنجی که در معاونت اجتماعی ناجا صورت گرفته این احساس در جامعه افزایش و در مقابل زمینه بروز جرم کاهش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه نمره عملکرد ناجا را مردم باید بدهند، اظهار د اشت: نیروی انتظامی در روز طبیعت در میان مردم فرم‌هایی توزیع می‌کند تا آنان ارزیابی خود را نسبت به هرکدام از فعالیت‌های پلیس‌های تخصصی اعلام کنند.

 وی با بیان اینکه مطالبه مردم از ما همواره امنیت بوده است، گفت: در حال حاضر مواد مخدر و سرقت‌های خرد بیشترین دغدغه و موضوع اصلی مردم است.

 فرمانده ناجا به تلاش‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره کرد و اذعان داشت: این ستاد با توسعه مراکز درمانی برای نگه داری معتادان در راستای مقابله با این امر نیز هم گماشته و امیدواریم سال 92 در این خصوص پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای د اشته باشیم.

 احمدی مقدم بزرگترین مساله و نارضایتی مردم را در حوزه مواد مخدر دانست و گفت: در حال حاضر بیشترین نارضایتی‌های مردم از پلیس پیشگیری در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و سپس راهور است چرا که این دو پلیس بیشتر با مردم سر و کار دارند و این امر بستر را برای بروز نارضایتی‌ها فراهم می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بیرجند
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
۰
۰
چرا بعضی از نیروهای پلیس راهنمایی به ناحق و بی رحمانه به نوشتن جریمه اقدام می كنند ؟؟

نیازمندی ها