یک کارشناس مسئول واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: طی سفر به دریافت مقادیر مناسب لبنیات دقت کنید و روزانه متناسب با نیاز بدنتان حدود دو تا سه لیوان شیر یا ماست کم‌چرب مصرف کنید.
کد خبر: ۵۴۸۹۴۲

فرشته فزونی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بهتر است مصرف غذاهای سرخ شده هم با غذاهای آب‌پز، کبابی و تنوری جایگزین شود و از مصرف مکرر غذاهای چرب، سرخ شده، شیرینی‌ها، شکلات و خامه اجتناب کنید.

وی بروز کم آبی را در طول سفر شایع دانست و تاکید کرد: برای جلوگیری از کم آبی و یبوست در طول سفر مقادیر مناسبی آب بنوشید و حداقل روزانه هشت تا ده لیوان مایعات مصرف کنید. برای جلوگیری از یبوست میوه‌ها را در میان وعده‌های خود بگنجانید و قبل از استفاده، آنها را خوب شست‌وشو دهید و ضدعفونی کنید.

مصرف سوپ و آش بعد از شیمی درمانی ضروری است

یک متخصص خون و آنکولوژی با تاکید بر ضرورت مصرف یک وعده غذایی سبک در هر دو ساعت برای افراد طی شیمی درمانی گفت: با توجه به کاهش اشتهای بیماران سرطانی که نتیجه آسیب جداره داخلی دستگاه گوارش پس از انجام این دوره درمانی است، این افراد باید بیشتر از غذاهای سبک نظیر سوپ و آش و میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان استفاده کنند.

دکتر احمد روان پارسا متخصص خون و آنکولوژی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بدن باید در این دوران از رژیم غذایی سبک از قبیل مایعات بیشتر استفاده کند تا بتواند مواد غذایی را به سرعت جذب و انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند. مصرف غذاهای آبکی نظیر سوپ ، آش و میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان بهترین رژیم غذایی در دوره شیمی درمانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها