شهدا و خانواده ایثارگران در کلام رهبری شهدای عزیز و ایثارگران ما کسانی هستند که از همه‌ خواسته‌های شخصی خود دل بریدند. این به زبان آسان است. فقط دل‌بریدن از پول و مال و سرمایه نیست؛ دل‌بریدن از عواطف است.
کد خبر: ۵۴۸۷۲۹
بالاتر از فرشتگان

شهید از مهر مادر، از سایه پدر، از لبخند کودک، از عشق همسر دل می‌بُرد و به سوی انجام وظیفه حرکت می‌کند. این جانبازان هم شهیدند.

ایثارگران در هر جمعی از جمع‌های ایثارگران که هستند، در واقع قدم در وادی شهادت گذاشتند. خدای متعال عده‌ای را انتخاب کرد، رفتند، عده‌ای هم ماندند برای امتحان‌های بعدی؛ لیکن رتبه‌ شهید و رتبه شهادت برای ایثارگران وجود دارد.

بیانات در دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران خراسان شمالی / ‌‌ مهر 91

لُب شهادت این است که یک انسانی، یک بشری، ناگهان از درجات عالیه‌ الهی سر درآورد؛ مقامش از فرشتگان بالاتر برود؛ در آن زندگی اصلی که همه‌ ما بعد از 40 سال، 50 سال، 60 سال، 70 سال، خواه‌ناخواه وارد آن می‌شویم و زندگیِ ابدی است، جایگاهش عالی شود، رتبه‌ عالی داشته باشد، مورد توجه باشد....

بیانات در دیدار خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن‌‌/‌‌ دی‌ 90

جوان‌های شما، شهیدان شما، عزیزان شما جزو خاصان اولیای الهی بودند که توانستند از این در عبور کنند. چرا خدای متعال اینها را خاصان اولیای خود می‌داند؟ زیرا اگر این مجاهدت‌ها نباشد، یک ملت همیشه توسری‌خور، همیشه عقب‌مانده، همیشه ضعیف، همیشه زورشنو باقی خواهد ماند. ملت ما، ملت بزرگ ایران در مجموعه‌های گوناگون این عظمت را از خودشان نشان دادند و شما در اینجا امتحان خوبی دادید؛ شما در این امتحان بزرگ رتبه خوبی کسب کردید.

بیانات در دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران کردستان‌‌‌/‌‌ اردیبهشت 88

شهدا پیشرو و پیشگام بودند و سنگر دوم، خانواده‌های شهیدان و دیگر ایثارگران. رفتند جلو، مانع‌ها را از سر راه برداشتند و توانستند یک ملتی را که چند قرن او را به بی‌حالی و تسلیم در مقابل زورگویان عادت داده بودند، تبدیل کنند به این ملت بانشاط، سرافراز، پرافتخار و با عزم و اراده‌ مستحکم و راسخ. این کار را شهدای ما کردند؛ این کار را رزمندگان ما کردند؛ این کار را جانبازان ما کردند؛ این کار را استقامت آزادگان ما در زندان‌های دشمن کرد؛ این کار را شما خانواده‌های شهدا کردید. حق شما بر گردن ایران و ایرانی تا ابد باقی است و تاریخ ایران باید نسبت به خانواده‌ شهدا حق‌گذاری کند.

بیانات در دیدار ایثارگران و خانواده‌های شهدای فارس‌‌/‌‌ اردیبهشت 87

خانواده شهیدان و ایثارگران از نظر تأثیر و ارزش رفتار و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند؛ با هیچ قشر دیگری در انقلاب، این مجموعه قابل مقایسه نیستند. ارزش آن مادران و پدران، آن همسران و فرزندان و بازماندگان که حرمت خون شهیدشان را حفظ کردند و خودشان با صبرشان، با گذشتشان مظهر دیگری شدند از فداکاری در پیشبرد اهداف انقلاب، این است که یکی از مؤثرترین و نقش‌آفرین‌ترین عناصر کشورند. نمی‌خواهیم تعارف کنیم یا خوشامد بگوییم؛ می‌خواهیم حقیقت مطلب آنچنان که هست، روشن شود.....

بنیاد شهید بایستی همه توان و نیرو و نشاط و امکانات را در خدمت رفاه مادی و معنوی و اخلاقیِ خانواده‌ شهدا قرار بدهد. این، اصل است. این اصل باید در همه‌جا مورد توجه قرار بگیرد.

بیانات‌ در دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران خراسان‌‌/‌‌ اردیبهشت

newsQrCode
برچسب ها: جانبازان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها