عمل جراحی رایگان کاتاراکت در بیمارستان تخصصی سنندج

رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان از انجام عمل جراحی رایگان آب مروارید چشم برای مداوای بیماران نیازمند مناطق محروم استان در بیمارستان تخصصی چشم پزشکی مرکز آموزشی درمانی توحید سنندج خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۱۴۷
عمل جراحی رایگان کاتاراکت در بیمارستان تخصصی سنندج

طیب قدیمی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح که برای کمک به بیماران نیازمند مناطق محروم و ارتقای سلامت انجام می‌شود، تیمی پنج نفره از پزشکان متشکل از متخصصان چشم پزشکی، داخلی، بیهوشی و پیراپزشکان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان به مدت دو روز(هفدهم و هجدهم اسفندماه) بیماران نیازمند را تحت عمل جراحی چشم قرار می‌دهند.

به گفته‌ی وی، کانون بسیج جامعه پزشکی شهید «عرب‌زاده»، ناحیه‌ی مقاومت بسیج سپاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به این امر خداپسندانه و بسیج‌گونه اقدام کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان ادامه داد: در راستای اجرای این اقدام تاکنون 133 بیمار مناطق محروم حاشیه‌ی شهر سنندج و روستاهای شهرستان کامیاران توسط تیم پزشکان این سازمان، معاینه و غربالگری شدند که از این تعداد، 55 نفر نیازمند انجام عمل جراحی رایگان آب مروارید چشم شناخته شدند و در این دو روز جراحی شدند.

مدیر سازمان جامعه پزشکی استان با اشاره به این‌که بیمارستان تک تخصصی چشم پزشکی از ابتدای امسال برای دومین بار برپا می‌شود، یادآور شد: مرحله‌ی نخست آن خردادماه بود که طی آن 120 بیمار مناطق محروم استان پذیرش و غربالگری شدند و در نهایت کاتاراکت (آب مروارید) چشمی 44 نفر جراحی شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها