رونمایی از نخستین انیمیشن زندگی شهید احمد کشوری

از نخستین انیمیشن زندگی شهید احمد کشوری در هشتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۵۴۷۸۰۵
رونمایی از نخستین انیمیشن زندگی شهید احمد کشوری

از انیمیشن «رقص قاصدک‌ها» در سومین روز هشتمین جشنواره بین‌المللی پویا نمایی تهران، با حضور فرزند شهید کشوری،‌ همرزم شهید و برخی خانواده‌های شهیدان رونمایی شد.

این انیمیشن که زندگی شهید خلبان احمد کشوری را روایت می‌کند به کارگردانی وحید شاکری ساخته شده است و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برای علاقه‌مندان به نمایش درآمد.

در این مراسم علی کشوری فرزند شهید خلبان احمد کشوری در گفت و گو با فارس با بیان اینکه این اثر، اولین انیمیشن ساخته شده درباره شهید کشوری است، اظهار داشت: انیمیشن «رقص قاصدک‌ها» فیزیک سه بعدی پدر را نشان می‌هد که در اولین صحنه‌های آن به دنبال شباهت تصاویر ترسیمی، با آنچه در واقعیت وجود دارد بودم.

وی ادامه داد: با اینکه در انیمیشن ترسیم تصاویر واقعی کار بسیار سختی است اما در مجموع این اثر تاثیر گذار و زیبا ساخته شده است.

فرزند شهید کشوری با اشاره به تاثیر گذارترین صحنه این انیمیشن تصریح کرد: کشیدن نقاشی  توسط شهید یکی از تاثیرگذارترین صحنه‌ها بوده‌ و همچنین بهترین سکانس‌ آن نیز، لحظه ترسیم مرگ مادر عراقی در این اثر است.

وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم و مستند از زندگی شهیدان نیاز به کار تحقیقاتی قبل از اجرا دارد، گفت: برای صحنه سازی یک اتفاق واقعی، باید در تحقیقات قبل از کار دقت بیشتری شده و تمام جهات مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش فارس، هشتمین جشنواره بین‌المللی پویا نمایی تهران واقع در خیابان حجاب (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان)در حال برگزاری است.(باشگاه توانا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها