با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود

یادواره سردار شهید هدایت‌پناه و 75 شهید توپخانه سپاه خوزستان

فرمانده گروه 64 توپخانه موشکی و پدافند هوایی الحدید از برگزاری یادواره سردار شهید احمد هدایت پناه و 75 شهید توپخانه سپاه خوزستان در اهواز خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۵۹۸
یادواره سردار شهید هدایت‌پناه و 75 شهید توپخانه سپاه خوزستان

علی صفری امروز در اهواز اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه و انتقال رشادت‌های رزمندگان اسلام به نسل جوان و نوجوان، گروه 64 توپخانه موشکی و پدافند هوایی الحدید اقدام به برگزاری یادواره شهدا می‌کند.

نغمه سرایی حاج صادق آهنگران

وی افزود: این یادواره روز پنج‌شنبه 10 اسفندماه ساعت 8:30 صبح با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم شهیدپرور خوزستان برگزار خواهد شد.

این فرمانده سپاه در ادامه به تشریح برنامه‌های مختلف یادواره سردار شهید احمد هدایت‌پناه و 75 شهید توپخانه سپاه خوزستان پرداخت و گفت: در این یادواره حاج یعقوب زهدی فرمانده دلاور توپخانه در هشت سال دفاع مقدس سخنرانی خواهد کرد و نغمه‌سرای خوش‌الحان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، حاج صادق آهنگران به مداحی و حماسه سرایی می‌پردازد.

وعده‌گاه ما پادگان حضرت امام خامنه‌ای

صفری خاطرنشان کرد: با برپایی این محفل نورانی در پادگان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و محل گروه 64 توپخانه موشکی و پدافند هوایی الحدید واقع در اهواز بین میدان شهید بندر و ترمینال تپه بعد از قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب کربلا و بانک انصار، در انتظار قدوم مبارک تمام شهروندان هستیم.

فرمانده گروه 64 توپخانه موشکی و پدافند هوایی الحدید در ادامه با ادای احترام به مقام شامخ شهدا اضافه کرد: در این یادواره یاد و خاطره سردار شهید احمد هدایت‌پناه و 75 شهید توپخانه سپاه خوزستان گرامی داشته می‌شود.

عروج در شلمچه

وی در ادامه به معرفی سردار شهید حاج احمد هدایت‌پناه پرداخت و گفت: این شهید والامقام در یکم مرداد ماه سال 1337 در شهرستان دزفول دیده به جهان گشود.

صفری ادامه داد: شهید هدایت پناه در طول دفاع مقدس فرماندهی توپخانه لشکرهای 7 ولیعصر (عج) خوزستان، 32 انصارالحسین (ع) همدان و 25 کربلای مازندران بر عهده داشت.

فرمانده گروه 64 توپخانه موشکی و پدافند هوایی الحدید اضافه کرد: این فرمانده دلیر در 21 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای پنج و در منطقه عملیاتی شلمچه خرمشهر شربت شهادت نوشید و به معراج سفر کرد.

شهیدی از نسل سوم

فرمانده گروه 64 توپخانه موشکی و پدافند هوایی الحدید در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی شهدای توپخانه سپاه خوزستان پرداخت و اظهار کرد: سردار شهید عبدالرسول گندمکار، شهید اسحاق صابری‌نژاد از شهدای نسل سوم، شهید علی رنگ، شهید رضا گرگ‌پور، شهید غلامعلی اسلامی‌پور، شهید حسین غلامعلی، شهید جمهور ثانی‌زاده، شهید داریوش اکبری و شهید امیر ترنجی‌زاده از جمله شهدای والامقام توپخانه هستند.

پرواز در روز جمعه

وی شهید سیدعیسی موسوی را یکی دیگر از شهدای توپخانه استان خوزستان معرفی کرد و گفت: این شهید والامقام در سحرگاه چهارمین روز از بهار سال 1342 در روستای آبله در خانواده‌ای متدین و مذهبی از سادات حیات غیب دیده به جهان گشود.

صفری در ادامه به بیان فعالیت‌های این سردار رشید اسلام پرداخت و یادآور شد: شهید موسوی در دوران دفاع مقدس بارها به جبهه رفت ولی در روز جمعه دوم فروردین سال 1387 در حالی که فرمانده گردان توپخانه حضرت امام جعفر صادق (ع) تیپ امام حسن مجتبی (ع) سپاه ولیعصر (عج) خوزستان بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آسمان پرواز کرد.

گرامیداشت فرمانده شهید توپخانه نیروی زمینی

وی خاطرنشان کرد: در این یادواره همچنین یاد و خاطره شهید حسن شفیع‌زاده فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گرامی می‌داریم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها