معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه زیستگاه میانکاله آماده پذیرش ببرهای روسی است گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده ، ببرهای روسی تا قبل از تابستان سال 92 وارد کشورمی شوند.
کد خبر: ۵۴۷۵۴۵
میانکاله آماده پذیرش ببرهای روسی

به گزارش مهر، محمدجواد محمدی زاده افزود: دو قلاده ببر در روسیه و دو قلاده پلنگ در ایران برای تبادل بین طرفین آماده هستند.

وی اظهار داشت: برای این تبادل قرار شد روسیه تمام آزمایش های لازم برای سلامتی ببرها را انجام دهد و گواهی سلامت آنها را تهیه و شناسامه صادر کند که این اقدامات انجام شده است .

محمدی زاده گفت: این آزمایشها به روش کشت بافت انجام می شود از این رو تا حدودی زمانبر است در نتیجه انجام آنها و صادر شدن جواب حدود سه ماه زمان برد.

محمدی زاده افزود: بعد از این روسها اعلام کردند که به گواهی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) نیاز دارند که چند روز پیش نیز این گواهی به آنها داده شد و هم اکنون طرف روسی در تلاش برای تهیه هواپیمای ویژه برای انتقال ببرها به ایران است.

محمدی زاده یادآور شد که زیستگاه این ببرها در میانکاله کاملا آماده پذیرش آنهاست و سازمان محیط زیست اصرار دارد این جابه جایی تا قبل از تابستان 92 انجام شود و طرف روسی هم اعلام کرده است حتما تا قبل از تابستان این کار انجام می شود.

بر اساس توافقنامه‌‌ای که اول اسفند سال ۸۸ بین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران و وزیر محیط زیست روسیه امضا شد، مقرر شد در قبال تحویل دو قلاده پلنگ ایرانی به روسیه دو قلاده ببر به کشور ما منتقل شود و در زیستگاه میانکاله مازندران اسکان داده شوند.

newsQrCode
برچسب ها: میانکاله ببر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها