پرونده تبهکاران خشن به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد

محاربه؛ اتهام 3 سارق مسلح طلافروشی

صبح دیروز در حاشیه بازسازی صحنه سرقت مسلحانه از طلافروشی در منطقه مشیریه، سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران از تفهیم اتهام محاربه برای سارقان مسلح از سوی بازپرس جنایی خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۳۱۹

سرهنگ محمدیان با اشاره به این خبر به جام‌جم گفت: سرقت مسلحانه از جمله جرایم خشن است که برخورد با آن به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که این سارقان مسلح با عملکرد مجرمانه خود، امنیت مردم را به خطر انداخته بودند، خاطرنشان کرد یکی از مالباختگان که زن جوانی است و سارقان مسلح 116 سکه بهار آزادی او را با تهدید سلاح سرقت کرده‌اند، هنوز پس از گذشت چند ماه از این حادثه، با مشکلات روحی و روانی رو به رو ست.

محمدیان یادآور شد: اعضای این باند که از خطرناک‌ترین مجرمان در چند سال اخیر هستند، در یک قدمی سرقتی دیگر بازداشت شدند. رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: پس از انهدام این باند و دستور ویژه معاون دادستان در دادسرای جنایی تهران، پرونده به شعبه اول بازپرسی ارجاع شد و با همکاری دادسرا و کارآگاهان پلیس به نتیجه رسید.

محمدیان عنوان کرد: اکنون با توجه به نوع سرقت‌ اعضای این تبهکاری، از سوی بازپرس جنایی به آنها اتهام محاربه تفهیم شده است و بررسی در ارتباط با دیگر جرایم متهمان در اداره اول پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

این گزارش حاکی است، صبح دیروز قرار بود با حضور سه عضو باند تبهکاری صحنه سرقت از طلافروشی بازسازی شود که به دلیل ازدحام مردم، متهمان تنها دقایقی به بیرون از خودرو منتقل شدند و بلافاصله به منظور جلوگیری از هجوم مردم برای حمله به این سارقان، آنها باردیگر به خودروی پلیس آگاهی انتقال یافتند.

سردار ساجدنیا، رئیس‌پلیس تهران نیز در این ارتباط به مردم گفت: پلیس برخورد جدی با تبهکاران را در دستور کار خود قرار داده است و با هماهنگی مسئولان قضایی، پرونده این دزدهای مسلح به صورت ویژه رسیدگی و حکم قانونی آنها صادر و اجرا خواهد شد. یکی از شاهدان عینی که از نزدیک در جریان این سرقت مسلحانه بود، به خبرنگار ما گفت:‌ روز حادثه همراه فرزند خردسالم در حال عبور از خیابان آبان شرقی بودم که مشاهده کردم فرد تنومندی که یک قبضه سلاح کلاشینکف در دست و کلاه کاسکت به سر داشت، با همدستی دو نفر دیگر که در حال تخریب ویترین طلافروشی بودند، به سوی مردم تیراندازی می‌کرد تا کسی جرأت نزدیک شدن به آنها را پیدا نکند.

وی ادامه داد: با دیدن این صحنه بشدت ترسیده بودم و هر لحظه احتمال داشت من و فرزندم هدف گلوله‌های دزد تنومند قرار بگیریم و از آن روز به بعد فرزندم شب‌ها از خواب بیدار شده و گریه می‌کند و دچار شب‌ادراری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها