فرماندار سرپل ذهاب گفت: در 11 ماهه‌ی سال 2500 راس گوسفند و گوساله از قاچاقچیان دام و احشام در مرزهای حوزه‌ی استحفاظی این شهرستان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۵۴۷۰۱۴
کشف 2500 راس گوسفند و گوساله قاچاق در سرپل ذهاب

میرزا مراد پیرو در جلسه‌ی کمیسیون قاچاق کالا و ارز این شهرستان افزود: این تعداد راس دام قاچاق با تلاش ماموران نظامی و انتظامی و مرزبانی از قاچاقچیان کشف شده است.

وی تصریح کرد: هم‌چنین در این مدت ۴۶ هزار لیتر گازوییل تحت عنوان عرضه‌ی خارج از شبکه از فروشندگان متخلف که نسبت به فروش غیرمجاز این فرآورده سوختی اقدام می‌کردند کشف و ضبط و با متخلفان برجورد جدی شد.

فرماندار سرپل ذهاب اظهار کرد: کشف 2910 قوطی مشروبات الکلی، ۳۶۰ عدد دیش و ۵۶۵ عدد ال.ان.بی و متعلقات ماهواره و مقادیری کالای خارجی از جمله 7000 جفت کفش خارجی و ۹۹۰ کیسه کود شیمیایی از دیگر اقدامات است ضمن اینکه قاچاقچیان نیز تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

پیرو خاطر نشان کرد: قاچاق کالا علاوه بر این‌که ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند، زمینه‌ساز رکود و در نهایت تعطیلی بنگاه‌های تولیدی جامعه می‌شود و از منظر اقتصادی سبب اختلال در اجرای قانون هدر رفتن منابع ملی و کاهش سرمایه‌گذاری و تضعیف تولید می‌شود.

وی افزود: پدیده قاچاق که سناریویی طراحی شده از سوی دشمنان است با هدف برهم زدن نظم اقتصادی و ایجاد اختلال در عرضه و تقاضا و در پی آن نارضایتی عمومی است، از این‌رو باید به برخورد با این پدیده تهدیدکننده در این مقطع زمانی به‌عنوان یک وظیفه خطیر نگاه کرده و با انگیزه و توان جدی مبارزه کنیم.

فرماندار سرپل ذهاب از مصادیق مشهود قاچاق کنونی را خروج احشام، سوخت و ارز از مرزها و ورود سلاح و مشروبات الکلی، مواد مخدر و ابزارهای فرهنگی مخرب و مبتذل برشمرد.

رییس کمیسیون قاچاق کالا سرپل ذهاب یادآور شد: با درک صحیح از موقعیت کنونی جامعه و موقعیت جغرافیایی و مرزی شهرستان باید در بحث مبارزه با هرگونه قاچاق و خروج احشام و فرآورده‌های دامی نظارت و کنترل جدی داشته باشیم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها