عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح پنجشنبه

حقوق بیمار کیلویی چند!

عناوین خبری روزنامه‌های صبح سه‌شنبه

درس عبرت و بصیرت از ۱۴ اسفند

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون سقوط پی در پی قیمت سکه و ارز،ناو هواپیمابر آمریکایی خلیج فارس را ترک می‌کند ،کشتار شیعیان این بار در کراچی،انتظار برای شکست قیمت‌ها در بازار،جای خالی منشور حقوق دانش آموزی،آقا محسن آمد،بازگشت روسیه به دوره استالین ممکن نیست،احمدی‌نژاد با تمام محاسن و معایبش اصولگراست،خزاعی:ایران آماده مذاکره است،رونق زمستانی معاملات مسکن و...که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۴۶۹۷۶
درس عبرت و بصیرت از ۱۴ اسفند

سیاست روز:درس عبرت و بصیرت از ۱۴ اسفند

 برکناری بنی صدر پس از اتفاقاتی که از سوی وی رخ داد همچنان در یادها مانده است، شاید نسل دوم و سوم انقلاب این رویداد تاریخ سیاسی کشور را نشنیده و نخوانده باشند و نیاز است که اینگونه اتفاقات در سالروز آن یادآوری شود و از یاد نرود که انقلاب اسلامی ایران چه وقایعی را از سر گذرانده است.

همین موضوع در روزهای گذشته سوژه رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی و برخی مسئولین شد تا در این باره سخن بگویند و آن را بازخوانی کنند.
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در شب سالروز این اتفاق مستندی را در همین زمینه پخش کرد که قابل توجه بود.

در این مستند ظهور و سقوط نخستین رئیس جمهوری اسلامی ایران به تصویر کشیده شده بود و در آن به خوبی به عملکرد بنی صدر در مقابله با دستگاه‌های قانونی،مخالفت باروحانیت،همکاری با گروهک تروریستی منافقین و ضدیت با امام (ره) و ولایت فقیه و شورای نگهبان و شهید مظلوم بهشتی به تصویر کشیده شده بود.

خوبی این مستند از آن جهت است که بیشتر آن برگرفته از تصاویر و سخنانی است که در آرشیو صدا و سیما ضبط و ثبت شده و هیچ خللی بر آن وارد نیست.

اینگونه اتفاقات می‌تواند برای همگان از جمله مسئولین درسی باشد تا انقلاب اسلامی از گزند اینگونه حوادث ناگوار به دور باشد.

۱۴ اسفند ۵۹ یکی از همان اتفاقاتی است که می‌تواند علاوه بر عبرت، بصیرت و آگاهی را برای همه از مردم گرفته تا تک تک مسئولان نظامی اسلامی در پی داشته باشد.حال می‌توان بنی صدر را خائن نامید یا جاه طلب و نادان و یا هر دو این نام‌ها را بر او گذاشت،مهم آن است که این اتفاق افتاد و پس از آن عزم مردم و نمایندگان و نقش اساسی امام (ره) و جایگاه ولایت فقیه چگونه توانستند آن را از میان بردارند، به گونه‌ای که هیچ اتفاق ناگواری در کشور نیفتاد و اگر چنین نمونه‌ای را در دیگر کشورها با آن حجم توطئه و دسیسه‌ تجربه می‌کرد، در همان ابتدای انقلاب خود باید طعم شکست را می‌چشید اما وجود ولی فقیه مانع بزرگی است بر سر راه اینگونه اتفاقات.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در همین زمینه سخن گفت و حبیب الله عسگراولادی هم که در این نشست بود او هم به مستند سیما اشاره و از آن تقدیر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی جدا شدن از خط اصیل روحانیت، مرجعیت و علمای خیرخواه ملت را از عوامل اصلی انحراف مشروطه دانست و با اشاره به مخالفت بنی‌صدر با تئوری ولایت فقیه در قانون اساسی، تأکید کرد که امروز ولایت فقیه کشور را در فراز و فرودها و بحران‌های داخلی و خارجی صیانت می‌کند و خیرخواهانه اختلافات سیاسی را حل می‌کند.

علی لاریجانی در مراسم تقدیر از برگزیدگان علمی و فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مجلس، عسگراولادی را پیر فرزانه سیاست لقب داد و گفت: وجود ایشان نمادی از یک عمر مبارزه برای حکومت اسلامی است. ایشان فراز و فرودهای سنگینی درک کردند و در میدان بودند و همیشه هم همین‌ حسن و خلق را داشتند که انصافاً می‌توان گفت که ایشان رجل سیاسی طراز جمهوری اسلامی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق عسگراولادی، خاطرنشان کرد: آقای عسگراولادی تربیت‌یافته مکتب اصولی فکری است و حضور ایشان در این جمع مایه افتخار ماست. امیدواریم که بیانات ایشان و تذکرات و نصایح‌شان برای همه سیاستمداران مفید باشد.

وی به نامه‌نگاری‌های اخیر عسگراولادی اشاره کرد و گفت: این روزها می‌بینیم که ایشان مکاتبات و نامه‌هایی دارند که نشانه نشاط فکر سیاسی ایشان است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به عواملی که باعث شد نهضت مشروطه از مسیر خارج شود، اظهار کرد: دردهای نهضت مشروطه برای رهبران جمهوری اسلامی تأثیرگذار بود و باعث شد رهبران ما حرکت‌شان را به گونه‌ای تنظیم کنند که این گرفتاری‌ها پیش نیاید.

لاریجانی جدا شدن از خط اصیل روحانیت، مرجعیت و علمایی که خیرخواه ملت بودند،از عوامل انحراف مشروطه عنوان کرد و افزود: در انقلاب اسلامی برای تدوین قانون اساسی خیلی به این موضوع توجه شد که مراقبت شود تا جریان‌های مختلف مسیر را دچار اعوجاج نکنند. تئوری ولایت فقیه هم برای این به وجود آمد که مسیر حرکت انقلاب اسلامی، سمت و سوی درستی داشته باشد.

وی با اشاره به مخالفت برخی جریانات با تئوری ولایت فقیه در تدوین قانون اساسی، گفت: در مجلس مؤسسان یا خبرگان قانون اساسی، جریاناتی مخالف ولایت فقیه بودند. یکی از آنها بنی‌صدر بود که اسناد مخالفت وی وجود دارد. جریانات غرب‌زده هم مخالف این تئوری بودند اما فکر بلند امام(ره) و پندی که ایشان و سیاستگذاران بزرگ از تاریخ گرفته بودند این نقیصه را رفع می‌کرد.

رئیس مجلس با تأکید بر این که ولایت فقیه کشور را در فراز و فرودها و بحران‌های داخلی و خارجی صیانت می‌کند، گفت: یکی دیگر از عوامل انحرافات مشروطه جریاناتی بودند که ریشه در انگلیس داشتند، اما ظاهر بزک کرده آنها موجب می‌شد خودشان را با قیافه دیگری نشان دهند. یکی از این افراد سردار سپه بود. آنها موجودات حقه‌باز سیاسی بودند که ظاهر دیگری داشتند اما فکر دیگری را دنبال می‌کردند. انگلیسی‌ها بلد بودند این گروه‌ها را چطور هدایت کنند. در مجلس وقتی می‌خواستند نظام را عوض کنند مدرس مخالف بود و می‌دانست شعاری که سردار سپه برای جمهوریت می‌دهد در آن دیکتاتوری نهفته است. این افراد بودند که در نهضت مشروطه انحراف ایجاد کردند.

وی جنجال‌آفرینی و درگیری‌های زیاد سیاسی در مشروطه را از دیگر عوامل انحراف این نهضت دانست و گفت: دامن زدن به اختلافات و توجه نکردن به مسائل کلان کشور مسأله‌ای بود که نفع آن را دیگران می‌بردند به ویژه کسی نبود تا همه از او حرف بشنوند.

لاریجانی در ادامه افزود: نتیجه این امر در انقلاب اسلامی این بود که ممکن است این اختلافات در عالم سیاسی باشد، پس باید جایگاهی وجود داشته باشد که خیرخواهانه مسائل را حل کند. در کشور ما ولی فقیه کار اجرایی ندارد؛ بلکه نگاه می‌کند که حرکت کشتی به سمت صحیحی باشد، اینها پندهایی است که از نهضت بزرگ مشروطه گرفته شده است.

رئیس قوه مقننه که در سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی در جمع نخبگان علمی و فرهنگی این نهاد حمایتی سخن می‌گفت، عدالت را از مسائل مورد توجه جامعه در ۳۴ سال پس از انقلاب دانست و افزود: رهبران جمهوری اسلامی چه امام بزرگوار و چه افرادی مثل شهید بهشتی و دیگران شعار اصلی‌شان تحقق عدالت بود.

وی با اشاره به تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از گذشت تنها ۲۲ روز از پیروزی انقلاب، یادآور شد: خیلی عجیب نیست که این نهاد ظرف ۲۲ روز به وجود آمد به هر حال ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور باید به نحوی باشد که متناسب با طراز فکر جمهوری اسلامی به عدالت برسد، اگرچه ما هنوز هم در این زمینه نقص داریم اما یک وجه آن این است که افرادی که باید تحت پوشش قرار گیرند باید مورد توجه خاص باشند.

می‌ریزند و با طیب خاطر به جشن عاطفه‌ها می‌آیند زیرا خدمات شما این اطمینان را به وجود آورده است.

لاریجانی با تأکید بر لزوم در اولویت قرار دادن کارآفرینی در شرایط فعلی کشور و با وجود معضل اشتغال، تصریح کرد: این موضوع هم عزت نفس افراد را تأمین می‌کند و هم باعث می‌شود که شما موتور محرک افراد را روشن کنید و آنها خودشان، شغل‌شان را تأمین کنند. من چند ماه پیش این مسأله را متذکر شدم و شنیدم که توفیقاتی در این زمینه داشتید که ارزش سرمایه‌گذاری بیشتر هم دارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود کمیته امداد را نهادی خدوم و کم و سر صدا توصیف کرد که با تواضع کار خود را انجام می‌دهد.

عسگراولادی:مسئولان از سرنوشت بنی‌صدر عبرت بگیرند

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) که در این آیین حضور داشت با اشاره به برنامه پخش شده از سوی صداوسیما که به وقایع میان امام خمینی (ره) با بنی‌صدر پرداخت، گفت: این گونه تصاویر می‌تواند درس عبرتی برای مسئولان قوه مجریه باشد.

حبیب‌الله عسگراولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: در ابتدا می‌خواهم تشکرکنم از صداوسیما که وقایع میان امام (ره) با بنی‌صدر را نشان دادند. این صحنه‌ها می‌تواند برای مسئولان ما به ویژه قوه مجریه بسیار عبرت‌انگیزباشد.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: من در مجلس اول حضور داشتم و این صحنه‌ها را دیدم و تشکرمی‌کنم از صداوسیما، این دانشگاه اسلامی که با نشان دادن این صحنه‌ها موجبات تأمل و تفکر را برای مدیران اجرایی کشور به همراه می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه امروز رهبری تحمل می‌فرمایند همانند رنج‌های امام(ره) است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین به گونه ای مراقب اوضاع بوده تا افراط و تفریط ها را کنترل کنند.

وی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری که همواره شرایط کشور را به سمت آرامش هدایت می‌کنند، تصریح کرد: زمانی که امام خمینی(ره) حکم تأسیس کمیته امداد را صادر کردند با مشتی پول خرد این کار آغاز شد، در واقع این کار با هزینه اندکی شروع شد اما در حال حاضر تنها هزینه شب عید لباس مددجویان زیر پوشش چیزی بالغ بر هزار میلیارد است که از اعتبار بیت المال و کمک های مردمی استفاده می‌شود.

عسگراولادی با ذکر یادی از آیت الله شهید بهشتی افزود: روزی ایشان شورای امداد را صدا کردند و اعلام داشتند که ما قصد داریم اعتباری را برای کمیته امداد در نظر بگیریم؛ من در ابتدا پیشنهاد ۱۰ میلیون تومان را ماهانه برای کمک به کمیته امداد در نظر گرفته بودم که آیت الله شهید بهشتی فرمودند من تصمیم دارم اعتباری ماهانه ۵۰ میلیون تومان برای این نهاد در نظر گرفته شود.

وی ضمن درخواست از رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور، اعلام کرد: حدود ۸۴ الی ۸۵ درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد از نظر مسکن تامین هستند و تنها ۱۵ الی ۱۶ درصد آنها نیاز به مسکن دارند لذا اگر دربودجه امسال اعتباری برای آن در نظر گرفته شود بدون شک برای ما بسیارارزشمند خواهد بود.

جام جم

جدول بیمه شخص ثالث در سال 92
دلایل کاهش قیمت سکه و ارز از نگاه کارشناسان
فراخوان رادیو جوان در روز درختکاری
استقلال در دقیقه 90 به صدر بازگشت

کیهان

رهبر انقلاب با اشاره به انحطاط تمدن غرب خواستار شدند؛طراحی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت با اعتماد به جوانان
سقوط پی در پی قیمت سکه و ارز
در سفر جان کری به ریاض مطرح شد؛آمریکا برای حل بحران داخلی خود از عربستان وام می گیرد
رونمایی از ضریح جدید امام حسین(ع) امروز در کربلا

خراسان

۴۵شهید و ۱۴۶ مجروح در مرگبارترین حمله تروریستی علیه شیعیان کراچی
گزارش یک سقوط دلار و سکه در پیشخوان فروش
رهبر انقلاب: گفتمان سازی شرط اصلی تحقق الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت است
گفت وگو با جوانانی که زندگی را ساده و صمیمی آغاز می کنند

جمهوری اسلامی

گری سیک: اوباما مصمم به لغو تحریم‌ها و مصالحه با ایران است
ناو هواپیمابر آمریکایی خلیج فارس را ترک می‌کند
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی:برای عبور از شرایط فعلی نیاز به دولتی فراجناحی داریم
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:متعهد به گفت‌وگوهای سازنده با ایران هستیم

ابرار

آمانو: ارائه دسترسی به سایت پارچین می تواند گامی مثبت باشد
ابوترابی فرد:در صورت تکلیف قطعی در عرصه انتخابات انجام وظیفه می کنم!
نماینده دائمی ایران در سازمان ملل:مذاکره با آمریکا خط قرمز ایران نیست!
متکی:وقتی من و احمدی نژاد شهروند عادی شدیم درباره برکناری ام صحبت می کنم

رسالت

رهبر معظم انقلاب:نشانه‌های اضمحلال تمدن غربی نمایان شده است
گفتمان سازی شرط اصلی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت
عسکراولادی:آنچه رهبری تحمل می‌کنند کپی رنج‌های امام (ره) است
جان کری:آمریکا خواستار حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران است

قدس

بازگشت دو غول نفتی اروپا به ایران
کشتار شیعیان این بار در کراچی
وین زیر سایه آلماتی
رهبر معظم انقلاب:الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت طراحی یک تمدن جدید و پیشرفته است

سیاست روز

رهبر معظم انقلاب:گفتمان‌سازی شرط اصلی تحقق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت است
درس عبرت و بصیرت از ۱۴ اسفند
دست نوشته‌های غرب در کیف آقای مدیر کل
سقوط دلار بدون چتر نجات!

تهران امروز

رهبر معظم انقلاب بیان کردند:تبیین مفهوم الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت
انتظار برای شکست قیمت‌ها در بازار
توتال فرانسه و انی ایتالیا در مسیر بازگشت
دو پیام متفاوت هسته‌ای برای ایران

وطن امروز

رهبر انقلاب:نشانه‌های انحطاط غرب نمایان شده است
حفظ صدرنشینی با یک امتیاز
سقوط ناگهانی قیمت سکه و دلار در ایران
عسکراولادی:رنج‌های امروز رهبری کپی رنج‌های امام(ره) است

حمایت

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند:مبانی اسلامی، اساس الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت
مجازات‌هایی که در انتظار پزشکان متخلف است
جای خالی منشور حقوق دانش آموزی
فیلترینگ، محدودیت یا مصونیت؟

آفرینش

توزیع کارت آزمون دکتری 92 آغاز شد
رهبر انقلاب:مبانی اسلامی باید بدون رودربایستی، اساس طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باشد
رئیس مجلس:ساختار سیاسی اقتصادی کشور باید متناسب با عدالت انقلاب باشد
حسن روحانی:برای عبور از شرایط فعلی نیاز به دولت فراجناحی داریم

ملت ما

آقا محسن آمد
سایه تردید بر تصمیم انتخاباتی گروه‌های سیاسی
مطالبات مردم و اولویت‌های رئیس جمهور آینده
جریمه نقدی و زندان جزای فروشندگان جانوران غیر اهلی

قانون

ضربه امنیتی به شبکه ۶۰۰ نفره خبرنگاران
خریداران همه فروشنده شدند
اتحاد در مرز شعار
بازگشت روسیه به دوره استالین ممکن نیست

مردم سالاری

کسری 50 درصدی بودجه در سال جاری
احمدی‌نژاد با تمام محاسن و معایبش اصولگراست
خاتمی در سال 88 خیلی منطقی برخورد کرد
فازدوم هدفمندی‌یارانه‌ها درسه ماهه اول‌سال 92 اجرا نمی‌شود

شرق

«دلار» 3100‌تومان
باهنر خبر داد؛هاشمی و خاتمی، صدرنشین نظرسنجی‌های انتخاباتی
اسطوره طبقه متوسط
مقام معظم رهبری:باید به جوان‌ها اعتماد کرد

ابتکار

جدال نظرسنجی‌ها
بازار ارز شلوغ شد
خزاعی:ایران آماده مذاکره است
بالاخره خودرو چقدر ارزان می‌شود

آرمان

تشکر عسگر اولادی از پخش مستند بنی‌صدر
اصولگرایان رقیب اصولگرایان
زلزله ارزی فردوسی را تکان داد
افزایش 80 درصدی بودجه نهاد ریاست جمهوری

بهار

جان‌کری: ایران می‌تواند انرژی هسته‌ای مسالمت‌آمیز داشته باشد
دولت بودجه نهادهای منتقد را کاهش داد
ماجرای بانک پهلوی‌ها از تاسیس تا ورشکستگی
هشدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به روسای دانشگاه‌ها؛تا انتخابات هوشیار باشید

دنیای اقتصاد

رونق زمستانی معاملات مسکن
رحمانی فضلی اوضاع دخل و خرج دولت را گفت؛روایت دیوان محاسبات از کسری بودجه سال جاری    
قیمت خودرو کاهش می‌یابد؟ قول و قرارها برای خودرو    
سقوط سریالی سکه و دلار   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها