بعضی چیزها که کمی درد و داغ همراه دارند، اگر نامحسوس و بی‌حس انجام شوند، مزید امتنان آدم خواهد بود. بخصوص آدمی مثل ما که اعصاب ـ معصاب درست و حسابی ندارد.
کد خبر: ۵۴۶۹۵۹
پرداخت نامحسوس قبوض

فلذاست که وقتی به ضرورت مریضی، با پای خود به نزد آمپول‌زن می‌رویم، حتی با نوع نگاه خود که دل هر بنی‌بشری را به رحم می‌آورد، از نامبرده خواهش و تمنا می‌کنیم که اگر می‌شود از بی‌حس‌کننده استفاده کند و اگر نمی‌شود و بی‌حس‌کننده گران است و ارز مرجع می‌خواهد، پس با وی به زبان قال اتمام حجت می‌کنیم که:

ـ تو رو خدا یواش‌تر... جوری بزن که حس نشود!

حالا هرچند که ممکن است تشبیه مع‌الفارق باشد، اما شاید به سبب همین جور ملاحظات محسوس است که من‌بعد قرار است پرداخت قبوض آب و برق و گاز و تلفن و ... هم که گاهی برای دهک‌های پایین جامعه، سخت است و کمی درد دارد؛ بزودی به شیوه‌ای انجام پذیرد که میزان درد و داغ قضیه را به حداقل ممکن رساند.

خبر وارده: مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در نشستی رسانه‌ای از طرح پرداخت (یعنی برداشت!) پول قبوض از حساب بانکی ملت خبر داد و گفت: بر اساس طرحی «از سال آینده، پرداخت قبوض، به طور خودکار، از روی حسابی که مشتری تعریف می‌کند، انجام خواهد شد.»

بسته پیشنهادی: از آنجا که این مسأله پرداخت نامحسوس قبوض، دامن کل ملت را می‌گیرد؛ لهذا واجب‌تر از همیشه، لازم است که با ارائه نکاتی چند که عموماً نیز جنبه ارشادی و پیشنهادی دارند، مسئولان دلسوز را به زبان خوش راهنمایی کنم. رانندگیش با خودشان:

1ـ حساب یارانه‌ای: چون دولت، هر ماهه یک چیزی به عنوان یارانه به ملت می‌دهد، از این رو بهتر است پول قبوض را نیز از همان حساب یارانه‌ای ملت کسر کند. البته اگر کسر شأن نیست؛ که نیست. هرچه ته یارانه ماند، به حساب مردم واریز شود. این جوری، پرداخت پول قبوض خیلی خیلی کمتر حس می‌شود. عین این‌که از بی‌حس‌کننده استفاده شده باشد.

2ـ عدم ارسال قبض: برای کمتر شدن بیشتر درد، از سال آینده لازم نیست دولت زحمت ارسال قبض کاغذی به در منازل مردم را بکشد. ملت راضی به زحمت دولت نیست، آن هم دم انتخابات. فقط کافی است مبلغ هر قبض را به صورت پیامک بفرستد و چون آن را از یارانه کم کرد؛ حاصل تفریق را به مردم اطلاع دهد و البته باز هم پیامکی. این جوری مشکل کمبود و گرانی کاغذ را هم دور می‌زنیم.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها