نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

ایران در صورت اطمینان از جدیت آمریکا آماده مذاکره است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت:«‌پیام صریح ایران این است، چنانچه در پیشنهاد آمریکا برای مذاکره صداقت و جدیت‌، همکاری و صحبت‌های بی واسطه با ایران را مشاهده کنیم با آغوش باز آن را می‌پذیریم».
کد خبر: ۵۴۶۳۲۴
ایران در صورت اطمینان از جدیت آمریکا آماده مذاکره است

به گزارش پرس‌تی‌وی، محمد خزاعی در مصاحبه با «فرید زکریا» خبرنگار سی‌ان‌ان بیان داشت: «هیچ تردیدی در این مسئله نیست... ایران در صورت اطمینان از جدیت آمریکا اماده مذاکره است».

خزاعی در ادامه صحبت‌های خود گفت: دولت آمریکا باید حسن نیت خود را در قبال ایران نشان دهد تا ما بتوانیم پیشنهاد آنان را برای گفتگوی مستقیم بررسی نماییم.

وی در ادامه افزود: هر گونه فشاری برای سوق دادن ایران به سوی میز مذاکره نتیجه عکس خواهد داشت.

وی با انتقاد از سیاست‌های دوگانه آمریکا در قبال ایران گفت:«‌نکته این است به محض اعلام امادگی ایران برای گفتگو، آمریکا بر افزایش فشارها و تحریم‌ها بر ایران تاکید می‌کند، که برای مردم ایران غیر قابل قبول است».

در چهل‌و‌نهمین کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ در 2 فوریه جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا گفت دولت کشورش برای مذاکره بی واسطه با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور آماده است.

رهبر انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه‌ای در 6 فوریه انجام هر‌گونه گفتگویی را با وجود تحریم‌ها و فشارها رد نمودند و در بیاناتشان تاکید کردند: «در صورت مشاهده حسن نیت آمریکا، پیشنهاد گفتگو‌ها مفهوم خواهند یافت».(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها