مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تلاش می کنیم با پیشنهاد قوانین لازم، موضوع فروش اعتباری را به تصویب برسانیم تا مشکل خرید نقدی تولید کنندگان در بخش صنایع تکمیلی برطرف شود.
کد خبر: ۵۴۵۵۴۶
فروش اعتباری محصولات پتروشیمی به تولید کنندگان صنایع تکمیلی

عبدالحسین بیات در گفت و گو با  شانا با بیان این که امروز هیچ واحد پتروشیمی دولتی در کشور نداریم، گفت: هم اکنون فقط مدیریت شرکت هلدینگ خلیج فارس، دولتی است که در این مجموعه تلاش می کنیم زمینه فروش اعتباری را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: سیاست کلی کشور، پرهیز از خام فروشی است و در این مسیر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی به علت دارا بودن ارزش افزوده بالا اولویتی مهم به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: وزارت نفت از توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی حمایت می کند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هر گونه پشتیبانی از متقاضیان حضور در شهرک های صنعتی و سرمایه گذاران است.

وی با تاکید بر قطع خام فروشی و تبدیل منابع کشور به کالای نهایی و صادرات آن افزود: باید در زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی تا انتهای زنجیره حرکت و همه انواع محصولات را در کشور تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که تاکنون تمرکز دولت، توسعه تولید محصولات در بالادست و بخش میانی بوده است، افزود: متاسفانه ساختاری قوی برای توسعه صنایع تکمیلی وجود ندارد، اما در دولت دهم، برنامه ریزی های اولیه برای همکاری وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور انجام شده است تا توسعه صنایع تکمیلی را پیگیری کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین بر روزآمد شدن فناوری مورد استفاده از صنایع تکمیلی تاکید کرد و افزود: با روزآمد شدن فناوری های مورد استفاده، هزینه تمام شده کاهش می یابد و قدرت رقابت در بازار جهانی بیشتر می شود.

وی تاکید کرد: برای تامین فناوری، آمادگی حمایت از بخش خصوصی را داریم و حتی ضمانت خرید را هم انجام می دهیم.

newsQrCode
برچسب ها: پتروشیمی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها