سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران اعلام کرد؛

آزمایش جاده ای خودروی برقی شده در مازندران

معاون وزیرعلوم و رییس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم تاکید کرد که دانشگاه ها نمی توانند امتیازات ارتقای هیات علمی را تغییر دهند و نادیده گرفتن این موضوع، برخلاف مقررات است.
کد خبر: ۵۴۴۳۹۹
تغییر آیین نامه ارتقای هیات علمی در دانشگاه ها خلاف قانون است

مهدی ایرانمنش امروز(دوشنبه) در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: اعضای هیات علمی براساس امتیازاتی که با توجه به شاخص های آیین نامه ارتقا در زمینه های آموزشی، پژوهشی، اجرایی و فرهنگی و اجتماعی کسب می کنند می توانند به مرتبه علمی بالاتر ارتقا یابند.

وی با بیان اینکه حداقل امتیاز در هر بخش و مرتبه علمی در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی مشخص شده است، گفت: اخیرا مشاهده شده که برخی از دانشگاه های بزرگ و مطرح کشور، خواهان اضافه کردن مقررات ارتقا بدون بالا بردن سقف امتیازات هستند به عنوان مثال، اگر در بخش پژوهشی آیین نامه، ارائه سه مقاله برای ارتقای یک عضو هیات علمی به مرتبه بالاتر تعیین شده است این دانشگاه ها می خواهند بدون تغییر در امتیازات، تعداد مقالات را به پنج عنوان افزایش دهند.

ایرانمنش ادامه داد: برای پاسخگویی به این تقاضاها در ماده 11 فصل سوم آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی پیش بینی شده که دانشگاه ها بتوانند درخواست خود در این زمینه را به هیات ممیزه ارسال کنند تا پس از تایید وزیرعلوم، مجوزهای لازم برای آنها صادر شود.

به گفته وی چنانچه هریک از اعضای هیات علمی، نسبت به روند ارتقای خود در هیات امنای دانشگاهشان اعتراضی دارند می توانند شکایت خود را به هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم ارسال کنند.

معاون وزیرعلوم یادآور شد: احکام اعضای هیات ممیزه تمام دانشگاه ها توسط وزیرعلوم امضا می شود و در حکم آنها تاکید شده که دانشگاه ها موظفند هر شش ماه یکبار، عملکرد هیات ممیزه خود را به منظور ارزیابی به هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم ارسال کنند.(ایرنا)

newsQrCode
برچسب ها: دانشگاه ها
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
۰
۰
از ایران منش كه مرد بزرگواری هستند بپرسید چرا آیین نامه استخدامی كارمندان در بعضی از دانشگاهها اجرا نمی شود آیا این ظلم نیست كه عده‌ای در یك وزارت پول بیشتر بگیرند در حالی كه شرایط یكسان و پست یكسان دارند این یعنی عدالت ؟؟؟

نیازمندی ها