سکوت اجباری مقام آمریکایی درباره پهپادها

رابرت گیبز سخنگوی مطبوعاتی سابق کاخ سفید به سکوت اجباری در مورد کشتارهای هدفمند هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اعتراف کرد و گفت: « هنگامی که من مسولیت سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید را بر عهده گرفتم یکی از اولین چیزهایی که به من گفتند این بود که به وجود برنامه پهپادها هیچ اشاره‎ای نداشته و حتی در مورد آن‎ها صحبت نکنم.»
کد خبر: ۵۴۴۳۸۳
سکوت اجباری مقام آمریکایی درباره پهپادها

به گزارش پرس تی وی،گیبز در ادامه خاطرنشان کرد که «سیاست مخفی‎کاری دولت امریکا» پاسخ‎گویی به سوال خبرنگاران در مورد کشتارهای هدفمند هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را برای او بسیار مشکل کرده بود.

وی افزود: « در رابطه با برنامه‎ای که وجود دارد از شما سوالی پرسیده می‎شود چون شما سخنگوی رسمی دولت هستید و طوری رفتار می‎کنید که انگار هیچ برنامه‎ای و هیچ توجهی به آن‎چه که پشت پرده اتفاق می‎افتد ندارید و این موضوع خیلی مسخره است.»

مقامات آمریکایی تا کنون از صحبت کردن رسمی در مورد جزئیات برنامه مخفی پهپادهای خود و همچنین از ارائه جزئیات مربوط به کشته شدگان به جا مانده در جریان حملات این هواپیماها، امتناع کرده‎اند.

این درحالی است که لیندزی گراهام سناتور جمهوری‎خواه در تاریخ بیستم فوریه اعلام کرده بود که حملات هواپیماهای بدون سرنشین به کشته شدن حدود ۴۷۰۰ تن از جمله غیرنظامیان منجر شده است که این تعداد از برخی آمارهای تقریبی مستقل که در خصوص شمار کشته شدگان این حملات ارائه شده‎اند، فراتر است.

بر اساس گزارشی که از جانب موسسه آمریکای نوین در واشنگتن ارائه شده، از سال ۲۰۰۴ میلادی تا کنون هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ۳۵۰ مورد حمله انجام داده‎اند که بیشتر آنان در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما بوده است.

امریکا از هواپیماهای بدون سرنشین خود در بیشتر کشورها از جمله کشورهای یمن، پاکستان، افغانستان و سومالی استفاده می‎کند.

دفتر روزنامه نگاری حقیقت یاب اخیرا اعلام کرده است که رقمی تعداد افرادی میان ۲۶۲۷ تا ۳۴۵۷ تن از سال ۲۰۰۴ تا کنون در جریان حملات پهپادهای امریکایی به پاکستان کشته شده‎اند.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در خارج از این کشور در زمان اوباما، منجر به بالا گرفتن بحث و جدل‎های بسیاری در داخل این کشور شده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تاریخ چهاردهم فوریه قول داد تا به زودی در مورد برنامه پهپادهای دولت آمریکا به مردم این کشور توضیحاتی ارائه دهد.

وی متعهد شد که تلاش خواهد کرد با همکاری کنگره مکانیزمی را ایجاد کند که اجازه دهد در خصوص چگونگی جنگ پهپادها توضیحاتی ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها