خواستگار قلابی دستگیر شد

کلاهبرداری از دختران با وعده ازدواج

رییس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی که با درخواست های غیراخلاقی اقدام به اغفال دختران و زنان در فضای مجازی می کرد، خبر داد و گفت : طبق بررسی ادله موجود مشخص شد تا کنون متهم با این طرفند اقدام به چندین فقره کلاهبرداری و اخاذی کرده است .
کد خبر: ۵۴۳۹۱۴
دستگیری عامل اغفال دختران جوان در فضای مجازی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) سرهنگ" کاکوان " رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اعلام کرد : پیرو شکایت خانمی جوان مبنی براینکه مدتی است که فرد ناشناسی در محیط چت روم با بیان مسایل غیراخلاقی قصد کلاهبرداری از او را دارد ، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.

سرهنگ کاکوان افزود: شاکیه اظهار داشت فرد ناشناس او را تهدید کرده که اگر به درخواست های وی مبنی بر ارتباط نا متعارف پاسخ مثبت داده نشود، اطلاعاتی که از وی بدست آورده را در فضای مجازی منتشر کرده و موجب هتک حرمت وی می شود.

این مقام انتظامی گفت: ضمن بررسی ادعای شاکی و تایید این ادعا توسط کارشناسان و بررسی های تخصصی به عمل آمده متهم شناسایی و دستگیر شد ، در بازرسی از سیستم رایانه ای متهم تعداد زیادی کلیپ غیراخلاقی که توسط خود این فرد تهیه شده بود کشف و ضبط شد.

سرهنگ کاکوان تصریح کرد: متهم که با توجه ادله موجود چاره ای جز اعتراف نداشت، گفت: مدتی است که اقدام به این کار کرده و هدفش از ارتکاب به این جرم اخاذی و کلاهبرداری از طعمه های خود بوده.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ در خاتمه ضمن بیان اینکه مردم با هوشیاری می توانند مانع بروز اینگونه جرایم در فضای مجازی بشوند، از تحویل متهم به دادسرا و روانه شدن وی به زندان خبر داد.

عدم رعایت نکات امنیتی دردسرساز شد

کافی نت دار دامغانی بدلیل عدم رعایت نکات امنیتی ، عامل سرقت از حساب را نتوانست شناسایی کند و خود به عنوان جرم تحویل مراجع قضایی شد.

سرگرد "میراحمدی" رئیس پلیس فتا استان سمنان اعلام کرد : پیرو شکایت خانمی مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی وی، مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد، کلیه برداشت ها از طریق سیستم های کافی نتی در شهر دامغان صورت گرفته که نهایتاً متصدی کافی نت به این پلیس احضار شد.

سرگرد میراحمدی افزود: پیرو بازجویی های صورت گرفته محرز شد که متصدی مربوطه قادر به معرفی فرد یا افراد برداشت کننده نمی باشد و برابر آیین نامه ابلاغی ، دفاتر خدمات اینترنتی می بایست نسبت به دفتر ثبت اطلاعات مراجعین و نصب دوربین مدار بسته اقدام کرده باشند که این مرکز تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است، لذا به نوعی  عدم رعایت نکات امنیتی ابلاغیه آیین نامه ی دفاتر خدمات اینترنتی جرم محسوب می شود و نهایتاً پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد و همچنین در خصوص پلمپ و خودداری از ادامه فعالیت واحد صنفی موصوف نیز اقدام مقتضی بعمل آمد.

رییس پلیس فتا استان سمنان در پایان به مدیران و متصدیان مراکز خدمات رایانه و اینترنتی هشدار داد: با توجه به ابلاغ آیین نامه دفاتر خدمات اینترنتی از سوی پلیس فتا ، در صورتیکه جرمی از سوی این مراکز رخ دهد و امکان شناسایی متهمان ممکن نباشد مسئولان آن  واحد صنفی به عنوان مجرم شناسایی می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها