معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش ترافیک دو شهر میبد و اردکان با افتتاح بزرگراه کنارگذر میبد - اردکان، گفت: بهسازی راه یزد- طبس به عنوان بخشی از مسیر طریق‌الرضا،به طول 92 کیلومتر و با اعتبار 101 میلیارد ریال انجام گرفت.
کد خبر: ۵۴۳۵۸۰
بهسازی راه یزد- طبس در مسیر طریق‌الرضا

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، احمد صادقی با اشاره به افتتاح بزرگراه کنارگذر میبد - اردکان، اظهار کرد: این بزرگراه به طول 72 کیلومتر بخشی از بزرگراه مهم و ترانزیتی تهران - بندرعباس است که استان‌های جنوبی و مرکزی را به پایتخت متصل می‌کند که با افتتاح این کمربندی ترافیک سنگین شهرهای میبد و اردکان از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه این کنارگذر از 4 قطعه تشکیل شده است، گفت: قطعه اول و دوم به صورت چهارخطه و به طول 32 کیلومتر ترافیک محور تهران - بندعباس و بالعکس را از شهرهای میبد و اردکان خارج می کندو قطعه سوم به طول 15 کیلومتر و قطعه چهارم هم به طول 25 کیلومتر باعث خروج ترافیک محور شمال کشور به سمت بندرعباس از این دوشهر می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، تصریح کرد: بهره‌برداری از این طرح موجب افزایش ایمنی ترافیک، افزایش سطح کیفی محور، کاهش خسارات جانی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش زمان سفر شده است.

معاون وزیرراه و شهرسازی با اشاره به افتتاح راه اصلی یزد - طبس، بیان کرد: بهسازی این راه که بخشی از مسیر طریق‌الرضا است، به طول 92 کیلومتر و با اعتبار 101 میلیارد ریال انجام گرفت که استان‌های جنوبی و جنوب غربی را از یزد به طبس و استان‌های خراسان جنوبی و رضوی متصل می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه برای سفر زائران به مشهد مقدس، اظهار کرد: این مسیر با حجم سنگین ترانزیت کالا روبه‌رو بود به همین منظور عملیات بهسازی این طرح شامل لکه‌گیری، اصلاح شانه‌های راه، اجرای یک لایه آسفالت رکلاژی به ضخامت 4 سانتی‌متر و اجرای یک قشر بیندر به ضخامت 6 سانتی‌متر به اجرا رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها