پیرترین دونده ماراتن کفش هایش را می آویزد

فائوجا سینگ پیرترین دونده ماراتن جهان روز یکشنبه آینده در آخرین مسابقه اش در هنگ کنگ شرکت خواهد کرد پس از آن کفش هایش را خواهد آویخت.
کد خبر: ۵۴۳۲۴۳
پیرترین دونده ماراتن کفش هایش را می آویزد

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، فائوجا سینگ بریتانیایی سیک تبار 101 ساله مشهور به " توفان دستار به سر" در سن 89 سالگی ورزش دو را آغاز کرد. اوموفق شد در 9 مسابقه دوی ماراتن از جمله لندن و نیویورک خود را به خط پایان برساند.

بهترین رکورد این دونده سالخورده در دوی ماراتن تورنتو با زمان پنج ساعت و 40 دقیقه و چهار ثانیه  بوده است.

روز یکشنبه در حاشیه دوی ماراتن هنگ کنگ وی مسافت 10 کیلومتر را خواهد دوید.

سینگ خطاب به روزنامه نگاران گفت: بیم دارم  هنگامی که از دویدن دست بردارم  علاقه مندانم را از دست بدهم. درحال حاضر، همه به من علاقه دارند. امیدوارم که فراموشم نکنند. او به زبان پنجاب و با کمک یک مترجم سخن می گفت.

وی در ایالت پنجاب هند کشاورز بود و سپس به بریتانیا آمده و در ایدفورد در شمال شرق لندن مستقر شد. وی هنگام تماشای یک برنامه تلویزیونی با ورزش دوی ماراتن آشنا شد که این ماجرا اندکی پس از مرگ همسر و پسرش رخ داد. در ان زمان سینگ نیاز داشت یک مشغولیت بیابد تا کمتر به همسر و پسر از دست رفته اش فکر کند.

فائوجا سینگ که به عنوان سالمندترین دونده دوی ماراتن جهان محسوب مشود به دلیل اینکه فاقد گواهی تولد است کتاب رکوردهای گینس رکورد او را ثبت نکرده است.

وی در المپیک 2004 آتن و نیز المپیک 2012 لندن جزو افرادی بود که مشعل بازی ها را حمل کردند. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها