رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد:

اختصاص 500 میلیون تومان برای راهنماهای تور

با تخصیص مبلغ 500 میلیون تومان، مشکل تأمین بودجه مکان استقرار و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی راهنمایان گردشگری رفع شد.
کد خبر: ۵۴۳۰۶۲
اختصاص 500 میلیون تومان برای راهنماهای تور

محمد شریف ملک‌زاده - رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور - در ششمین گردهمایی روز راهنمایان گردشگری با بیان این‌که راهنمایان تور ایران گمنام مانده‌اند، اظهار کرد: متأسفانه در پکیج‌های سفر به راهنمایان تور توجه خاصی نمی‌شود و زحمات آنها در تورها مغفول مانده است. راهنمایان تور می‌توانند در توسعه گردشگری و جذب توریست خارجی تأثیرگذار باشند و ما باید قدر این سفیران فرهنگی را بدانیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: به پاس تلاش‌های راهنمایان تور نخواهیم گذاشت یک نفر از آنها بدون بیمه بماند و این مشکل را مرتفع خواهیم کرد.

او با اظهار تأسف از نبودن یک مکان ثابت برای انجمن راهنمایان تور، تصریح کرد: برای رهن یک مکان تا صبح روز شنبه، 400میلیون تومان در اختیار جامعه راهنمایان تور قرار خواهد گرفت تا بتوانند مکانی را برای خود رهن کنند.

ملک‌زاده با اشاره به بحث آموزش و تخصصی کردن راهنمایان تور، بیان کرد: اگر قرار است یک بنای تاریخی توسط راهنمایان گردشگری معرفی شود‌، باید در این زمینه تخصص لازم را داشته باشند و به زوایای مختلف این بخش آگاه باشند، چراکه بناهای فرهنگی ما بلندگوهای میراث فرهنگی هستند. به همین دلیل 100میلیون تومان دیگر برای تخصصی کردن بحث آموزش در اختیار جامعه راهنمایان تور قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: چند سال پیش، راهکارهایی را برای موفقیت به جامعه راهنمایان تور پیشنهاد کردم که هیچ‌کدام از آنها تا کنون اجرایی نشده است‌؛ اما دوباره پیشنهاد می‌کنم جامعه راهنمایان تور در 31 استان کشور شرکت‌های هلدینگ و تخصصی راه‌اندازی کنند و ما نیز با دادن وام از آنها حمایت خواهیم کرد. با راه‌اندازی این شرکت‌ها جامعه راهنمایان از سرگردانی درخواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها