معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

شناسایی 4167 هکتار بافت فرسوده در تبریز

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: تبریز با 2 هزار و 520 بافت فرسوده بعد از تهران با 6 هزار و 280 هزار در رتبه دوم کشور قرار دارد.
کد خبر: ۵۴۲۸۸۳
تبریز بعد از تهران بیشترن میزان بافت فرسوده را دارد

به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، عزیز رجب‌زاده در نخستین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های شهری در مجاورت گسل‌های فعال، که به همت شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: وقتی در تهران زلزله رخ می‌دهد ساختمان‌ها و برج‌های بلند خود مشکل‌ساز شده زیرا با واژگونی آنها تمام مسیرها بسته می‌شود و با این کوچه‌های تنگ و خیابان‌های باریک تهران دیگر هیچ راه عبور و مرور برای خودروهای امدادی وجود ندارد. خوابگاه‌های دانشجویی فرسوده، بیمارستان‌های فرسوده و شش هزار و 280 هکتار بافت‌های فرسوده همه ویران شده و تلفات دارد.

وی افزود: بعد از زلزله رودبار آیین‌نامه تصویب شد تا اصول ساخت ساختمان‌ها رعایت شود و امروز شاهد افزایش ساختمان‌های غیرایمن هستیم. برخی می‌گویند وظیفه نظارت بر ساخت ساختمان‌ها با شهرداری است در حالی که این مهم بر عهده مهندسان ناظر است و تا مهندس ناظر تایید نکند شهرداری پایان کار نمی‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده هزینه‌بر است و بهتر است که این بافت‌ها نوسازی شود ولی متاسفانه با تمام تسهیلات ویژه‌ای که شهرداری داده مسئولان استقبال نمی‌کنند.

رجب‌زاده خاطرنشان کرد: شهر تبریز با 2 هزار و 520 هکتار بافت فرسوده بعد از شهر تهران رتبه دوم را دارد و باید مسئولان امر نسبت به بازسازی و صلاح این مناطق تلاش بیشتری صورت دهند.‌

وی با قدردانی از تلاش‌های شهرداری تبریز در رسیدگی به مناطق زلزله‌زده خاطر نشان کرد: خوشبختانه شهرداری تبریز از نخستین دقایق وقوع زلزله در منطقه ارسباران حضور جدی داشته و با تمام توان به آسیب دیدگان کمک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها