شعر فجر در خراسان هم سروده شد

جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در خراسان رضوی با تقدیر از شاعر مطرح خراسانی علی باقرزاده برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۲۸۶۹

به گزارش روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، برنامه منطقه‌ای این جشنواره در استان خراسان رضوی سه‌شنبه اول اسفند در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) و با حضور شاعران سه استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا حمیدی دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، محمدعلی بهمنی، مصطفی محدثی‌خراسانی، ناصر فیض و محمدحسین جعفریان حضور داشتند.سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان میزبان جشنواره در سخنانی از تلاش برای پیوند جشنواره شعر فجر با روز بزرگداشت فردوسی خبر داد و گفت: قصد داریم هفتمین جشنواره شعر فجر را به فرصتی برای طرح نام شاعر حماسه‌سرای کشورمان تبدیل کنیم.

در این برنامه، رضا حمیدی دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر هم گزارشی از روند برگزاری این رویداد بین‌المللی ارائه کرد و گفت: ما 31 استان کشور را به هفت منطقه تقسیم کرده‌ایم و جشنواره‌های منطقه‌ای فجر از بیست و سوم بهمن از استان گلستان کلید خورد. در ادامه طی طریق جشنواره، در استان فارس و سه روز در تهران ادامه خواهد داشت تا هفت اسفند که اختتامیه و مراسم تجلیل را برگزار کنیم.

حمیدی گفت: در این دوره 47 هزار شعر از 2034 شاعر به دبیرخانه ارسال شد و داوری‌ها هم شنبه هفته جاری به پایان رسید و در نهایت شعر فجر 18 برگزیده دارد که هشت برگزیده آنها از استان‌ها هستند که یکی از آنها از همین استان (خراسان رضوی) است.

به گفته دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، شش نفر از برگزیدگان این جشنواره، زن و 12 برگزیده دیگر مرد هستند.در جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در خراسان رضوی، ضمن رونمایی از کتاب «تذکره شاعران مشهد» و قدردانی از شاعران برتر این منطقه‌، از استاد علی باقرزاده شاعر خراسانی متخلص به «بهار» هم به پاس سال‌ها تلاش و فعالیت‌های ادبی‌اش، با اهدای لوح تقدیری به امضای سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها