رسانه های فرانسوی از سرقت اسناد محرمانه عربستان و 250 هزار دلار گزارش دادند

حمله گروه مسلح ناشناس به کاروان شاهزاده سعودی در پاریس

پلیس بروکسل اعلام کرد شب گذشته هنگامی که کارکنان یک شرکت امنیتی در حال بار زدن کیسه های حاوی الماس در یک هواپیمای سوئیسی بودند هشت مرد مسلح وارد محوطه باند فروگاه این شهر شده و الماس ها را به سرقت بردند.
کد خبر: ۵۴۲۴۸۲
سرقت مسلحانه در فرودگاه بروکسل

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارکنان شرکت امنیتی برینکز در حال بار زدن یک محموله الماس در یک هواپیمای شرکت سوئیسی  هلوتیک بودند که هشت مرد نقابدار و مسلح به سلاح های خودکار با دو اتومبیل وارد محوطه باند و آشیانه فرودگاه بروکسل شدند.

آنها با سلاح های مجهز به هدف گیر لیزری کارکنان امنیتی شرکت برینکز را خلع سلاح کرده و 120 کیسه حاوی الماس های خام نتراشیده و نیز تراش خورده که از شهر آنتورپ بلژیک آمده و باید به شهر زوریخ سوئیس حمل می شدند را سرقت کردند.

به گفته آنتورپ ورلد دایموند سنتر، ارزش الماس های ربوده شده بالغ بر 37 میلیون یورو معادل 50 میلیون دلار است. کارولین دو ولف یک سخنگوی این شرکت گفت: این یکی از بزرگترین سرقت های الماس تاکنون محسوب می شود. با این حال ، وی ازفاش کردن هویت فروشندگان و خریداران الماس ها خودداری کرد.

همچنین به گزارش شبکه RTL بلژیک سارقان علاوه بر الماس ها مقدار قابل ملاحظه ای طلا ربوده اند. در این سرقت که حداکثر در پنج دقیقه صورت گرفت هیچ گلوله ای شلیک نشد.

گزارش ها در مورد ارزش الماس ها و طلای ربوده شده تا اندازه ای متناقض است. رادیو VRT گزارش داده است که که ارزش کلی  الماس ها و طلای ربوده شده به 350 میلیون یورو بالغ می شود.

 به گزارش شبکه RTL ، سخنگوی فرودگاه بروکسل امروز اعلام کرد: می توانیم تایید کنیم که در ساعت 19.47 دوشنبه شب(به وقت محلی) افراد مسلح سوار بر دو اتومبیل از حصار سیمی گذشته و وارد محوطه فرودگاه شدند.

سارقان به سوی هواپیمای هلوتیک ایرویز رفته و از هر اتومبیل چهار مرد مسلح نقابدار خارج شده و کارکنان امنیتی را که مشغول بار زدن محموله الماس بودند، غافلگیر کردند.

به گفته این شبکه تلویزیونی سارقان حصار سیمی بخش غربی فروگاه را برای ورود بردند و از همان راه نیز فرار کردند.

به گفته پلیس بروکسل، لاشه سوخته یک وانت سرپوشیده مرسدس که سارقان در این سرقت از آن استفاده کرده بودند در ناحیه زلیک و در فاصله ای نه چندان دوراز فرودگاه کشف شده است.

شاهدان عینی گفته اند که سرنشینان این وانت پس از به آتش کشیدن آن سوار اتومبیل دیگر شده و فرار کردند.

پلیس بلژیک در جستجوی رد و آثاری از سارقان است اما تاکنون موفق به کشف هیچ ردی از آنها نشده است. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها