ضایعات 25 درصدی برنج در شالیکوبی‌ها

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 25 درصد از محصول برنج در شالیکوبی‌ها ضایع می‌شود که باید در این خصوص چاره‌ای جدی اندیشید.
کد خبر: ۵۴۲۴۷۱
ضایعات 25 درصدی برنج در شالیکوبی‌ها

رضا عظیمی امروز در پانزدهمین همایش ملی برنج اظهار کرد: ضریب کشت محصولات کشاورزی مازندران دو برابر متوسط کشوری است.

وی افزود: ارزش اقتصادی تولیدات محصولات کشاورزی مازندران با ضریب 10.5 درصد، رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در زمینه امنیت غذایی برنج پس از گندم، غذای اصلی ملت‌ها را تشکیل می‌دهد که دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی در تولید برنج بسیار شاخص است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد:کشت سوم برنج در این استان یک دستاورد بزرگ در بخش کشاورزی است که این امر در سال جاری در دابو دشت آمل اتفاق افتاده است.

عظیمی با تاکید بر حرکت به سوی تولید ارقام مناسب و جدید برنج، گفت: امسال بالغ بر 500 دستگاه کمباین مخصوص برنج میان کشاورزان مازندران توزیع شده که بیش از عملکرد شش سال گذشته بوده است.

وی درباره تحقیقات برنج اظهار کرد: از چهار رقم برنج پر محصول در سبد حمایتی دولت، سه رقم برنج مربوط به تحقیقات مازندران است که بستر مناسبی در این زمینه محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه باید به صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون برنج توجه بیشتری شود، گفت: 25 درصد ضایعات برنج در شالیکوبی‌ها صورت می‌گیرد که باید در این خصوص چاره‌ جدی اندیشید. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها