رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: از امروز مراکز نقل و انتقال خودرو تا ساعت 10 شب آماده خدمت رسانی به متقاضیان خرید و فروش خودرو می باشند.
کد خبر: ۵۴۲۴۳۲
افزایش ساعت کار مراکز نقل و انتقال خودرو

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، «جیهان تاویلا» نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران صبح امروز از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بازدید و از نزدیک با فعالیت های این مرکز آشنا شد.

این گزارش حاکی است؛ سردار اسکندر مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، گفت: انضباط و ایمنی در آمد و شد یکی از دغدغه های مردم و دولت های دنیا به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در دهه 80 شاهد رشد فزاینده تقاضای سفر، داشتن خودرو و ورود رانندگان جدید بودیم و به تبع آن، سوانح رانندگی نیز افزایش داشت، افزود: با رویکرد مسوولان نظام، اراده بر این شد که با پیشگیری از سوانح رانندگی، کشته های سوانح به حداقل برسد، از سوی دیگر با اقدامات صورت گرفته قانون راهنمایی و رانندگی کشور  پس از 40 سال تغییر پیدا کرد.

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر استفاده از تجربیات بین المللی، اظهارداشت: پلیس راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر استفاده از تجربیات دنیا در امر کاهش سوانح رانندگی از جدیدترین فناوری های روز در امر ترافیک به منظور کاهش سوانح رانندگی استفاده می کند.

وی افزود: امروز پلیس راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایرا، جدیدترین فناوری‌های روز دنیا را در بخش کنترل ترافیک در دست دارد؛ همچنین با برگزاری این نوع دیدارها علاوه بر استفاده از تجربیات بین‌المللی می توانیم تجربیات خود را نیز در اختیار دیگران قرار دهیم.

سردار مومنی اضافه کرد: در سال 85 قریب به 28هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته شدند اما در پایان سال 90 این رقم به 20 هزار نفر رسید.

وی با بیان این که شاخص معتبر دنیا که به آن استناد می کند به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه است، تصریح کرد: در سال 80 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 23 هزار نفر کشته شدند اما امسال این رقم به 8.1 رسید.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، میانگین دنیا به ازای هر 10 وسیله نقلیه را 7.5 نفر اعلام کرد و افزود: در 9 ماهه امسال شاهد کاهش هفت درصدی کشته های سوانح بودیم که با این روند، میانگین تلفات از 8.1 به هفت برسد البته، از رتبه های بالای دنیا به رتبه های میانگین جهان رسیده ایم.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه میانگین کشته های سوانح رانندگی در ایران باید پایین تر از کشته های دنیا باشد، افزود: کشته های سوانح رانندگی تا پایان امسال به 19 هزار نفر می رسد که باید تلاش کنیم این میزان به حداقل برسد. کاهش تلفات جاده ای با مشارکت مردم، فرهنگ‌سازی و همچنین اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌ها صورت گرفته است.

افزایش 10 درصدی سفرهای درون و برون شهری

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از افزایش 10 درصدی سفرهای درون و برون شهری در ماه بهمن خبر داد و افزود: از ابتدای اسفند به علت شرایط جوی، سفرهای درون شهری با آغاز خریدهای نوروزی افزایش می یابد.

افزایش ساعت مراکز نقل و انتقال خودرو

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: در روزهای پایانی سال به علت افزایش خرید و فروش خودرو، از امروز مراکز نقل و انتقال خودرو تا ساعت 10 شب آماده خدمت رسانی به شهروندان می باشند.

سردار مؤمنی درباره شایعه پیامک کسر خلافی در 22 بهمن، اظهارداشت: اگر خبری باشد، پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری رسانه‌ها سریعاً اطلاع‌رسانی می کند.

وی از راه اندازی سامانه جدید ارتباط پلیس راهور با مردم تا پایان امسال خبر داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به سفرهای نوروزی از مردم خواست از همین حالا برای سفرهای خود برنامه ریزی کنند به گونه ای که با توجه به الزامی بودن معاینه فنی هرچه سریعتر نسبت به رفع نقص فنی خودرو خود اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها