کارآگاهان پلیس آگاهی تهران‌بزرگ پدر و دختر کلاهبرداری را که با انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، یک واحد آپارتمان را به چندین خانوار کرایه داده بودند را دستگیر کردند.
کد خبر: ۵۴۲۱۰۴
دستگیری پدر و دختر کلاهبردار

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، با مراجعه تعدادی از مالباختگان به کلانتری 163 اوین و طرح شکایت در خصوص کلاهبرداری، این افراد اعلام داشتند فردی که خود را به اسامی گوناگون به آنها معرفی کرده، یک واحد مسکونی در منطقه محمودیه تهران را به صورت همزمان به تمامی آنها اجاره داده و از هر یک از آنها مبالغی چند 10 میلیون تومانی (به صورت میانگین مبلغ 40 میلیون تومان از هر مالباخته) دریافت کرده و متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه یک تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اجاره واحد آپارتمانی توسط متهم و دخترش

با ارجاع پرونده به پایگاه یکم و در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که فردی به هویت «حسین . الف» به همراه دخترش، آپارتمانی به مساحت تقریبی 109 متر مربع را از مالک حقیقی آن ـ که یک خانم می باشد ـ در ازای پرداخت مبلغ 14 میلیون و 500 هزار تومان به مدت شش ماه اجاره کرده و در ازای ضمانت تخلیه آپارتمان نیز، یک فقره چک بانکی به مبلغ 29 میلیون تومان به مالک آپارتمان ارائه کرده است.

درج آگهی در روزنامه توسط متهم

پس از اجاره آپارتمان، «حسین . الف» از طریق انتشار آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار اقدام به نشر آگهی اجاره آپارتمان کرده که در ادامه آن، چند تن از مالباختگان با شماره تلفن های مندرج در آگهی تماس گرفته و شرایط اجاره را جویا می شوند که متهم خود را با هویت مجعول «ناصر صالحی» معرفی و در پی توافق با افراد متقاضی اجاره ملک، با آنها جهت تنظیم قرارداد اجاره در یکی از دفاتر مشاوره املاک قرار ملاقات می گذارد؛ تنها در یک مورد از موارد کلاهبرداری، متهم در 18 آبان ماه سال جاری با در دست داشتن یک جلد شناسنامه به هویت ناصر صالحی و همراه داشتن سند مجعول مالکیت آپارتمان، در ازای دریافت مبلغ 48 میلیون تومان به عنوان ودیعه و قرار به پرداخت ماهیانه 600 هزار تومان اقدام به تنظیم قرارداد با یکی از مالباختگان می کند که مالباخته با مراجعه به آپارتمان متوجه می شود که متهم در ملک موصوف مستأجر بوده است؛ در مورد مشابه دیگر، متهم در همان تاریخ (18 آبان) اقدام به اجاره آپارتمان به مالباخته ی دیگر کرده و مبلغ 48 میلیون تومان نیز از این مالباخته دریافت کرده است.

تحقیقات پلیسی و دستگیری متهم

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان پایگاه یکم اطلاع پیدا کردند که متهم جهت فریب مالباختگان و در زمان ملاقات با آنها اقدام به تردد با خودروهای مدل بالا می کند که مشخص شد که متهم با ارائه یک جلد شناسنامه مجعول به هویت «حسین صرافیان» و یک جلد سند مالکیت مجعول مربوط به آپارتمان اقدام به اجاره خودروهای مدل بالا کرده است.

در ادامه و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در خیابان دزاشیب ـ خیابان کریمی شده و با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، اقدام به دستگیری وی به همراه دخترش می کنند.

متهم «حسین . الف» (47 ساله) در همان تحقیقات اولیه لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که از افراد دیگری نیز، به همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری کرده که با بررسی پرونده های مشابه تعداد دیگری از مالباختگان شناسایی و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی از سوی دیگر مراجع مختلف قضایی از جمله دادسرای ناحیه چهار تهران نیز تحت تعقیب بوده است.

سرهنگ رحیم فرزام رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری و شناسایی تعدادی از مالباختگان و افزایش تعداد شکات ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه مالباختگان و شکات دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نیاوران ـ سه راه یاسر و یا شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
مرحبا

نیازمندی ها