صادرات پسته متوقف شد

به منظور حفظ قیمت پسته در بازارهای داخلی صادرات آن برای شش ماه متوقف شد.
کد خبر: ۵۴۰۹۰۲
صادرات پسته متوقف شد

مجیدرضا حریری، رییس کمیسیون واردات اتاق ایران با اعلام خبر فوق اظهار کرد که شب گذشته به طور رسمی به صادرکنندگان اعلام شد که تا شش ماه نمی توانند پسته صادر کنند.

وی درباره دلیل توقف صادرات پسته گفت: حفظ قیمت در بازار داخلی و تامین پسته مورد نیاز مردم در شب عید و کاهش قیمت آن دلایل اصلی توقف صادرات آن است.

حریری درباره پیامدهای توقف صادرات پسته بیان کرد: این موضوع باعث بی ثباتی برای صادرکنندگانی است که تعهدات بین المللی نسبت به فروش پسته دارند.

رییس کمیسیون واردات اتاق ایران ادامه داد: این بی ثباتی باعث احتیاط بیشتر صادرکنندگان در فعالیت‌های تجاری آنان می‌شود زیرا در این شرایط هیچ تصمیمی برای تجارت نمی توان گرفت.

وی با تاکید بر این‌که از سال 2011 تاکنون بزرگترین رقیب ما در به دست گرفتن بازار پسته در جهان کشور آمریکا بوده است، گفت: صادرات پسته ایران از سال 2011 به دلیل حضور کشور آمریکا در بازارهای جهانی به خطر افتاده است که توقف شش ماهه صادرات ایران باعث می‌شود که بازارهای خود را در جهان به آمریکا بسپاریم.

حریری در پایان گفت: تاکنون ما در صادرات پسته در جهان مقام اول را داشته‌ایم و آمریکا در مقام دوم بوده است. توقف صادرات آن منجر می‌شود که بازارها در اختیار آمریکا قرار گرفته و ما مقام اول را در صادرات آن از دست بدهیم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
رضا
-
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
۰
۰
به این مسئول محترم بگوئید كه اگر مشكلی با مردم عزیزمان ندارند حداقل برای شب عید پسته ها را صادر نكند تا حداقل مزه پسته ایرانی را مردم ما شب عید در صورتی كه پول خرید داشته باشند را بچشند.
abbass
-
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
۰
۰
این كار بسیار به ضرر تولید كننگان پسته میباشد زیرا شب عید شش ماه نمیباشد وتا برداشت پسته در سال آینده تولید كنندگانی كه هیچ درآمدی جز پسته ندارند باید شاهد كاهش قیمت این محصول در بازار باشند در صورتی كه تورم در كشور ما بیداد میكند. - تولید كننده برتر پسته از استان قزوین-
رضا
-
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
۰
۰
یعنی بیگانه ها بخورن اما ما نخوریم ؟ همون بهتر كه جلوی صادرات این محصول در این اوضاع گرانی گرفته شود چون افزایش قیمت پسته بر روی سایر محصولاتی مثل تخمه كه صادر نمیشود هم تاثیر گذاشته است . به طوریكه قیمت تخمه آفتابگردان از 5000 تومان به 15000 تومان تا به امروز افزایش قیمت داشته است .
مسعود
-
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
۰
۰
كاش صادرات خودرو های سایپا وایران خودرو هم متوقف می شد.
عباس
-
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
۰
۰
چرا فقط نظرات موافق را منتشر كرده اید ؟این موضوع بی اعتمادی نسبت به خبرهای شما را پیش می اورد
بیگ دره
-
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
۰
۰
لطفاً هیچ چیز را تا ارزان نشده صادرات نكنید.

نیازمندی ها