رئیس پلیس راهور کشور گفت:در توسعه ایمنی خودرو وضعیت مناسبی نداریم و خودرو سازان باید برای ایمن کردن خودروها بیشتر تلاش کنند.
کد خبر: ۵۴۰۷۸۹
خودرو ایمن از حقوق شهروندان است

سردار اسکندر مومنی عصر چهارشنبه در حاشیه دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه در توسعه ایمنی خودرو وضعیت مناسبی نداریم و باید متولیان در این بخش تلاش کرده و همگام با سایر بخش‌ها شاهد توسعه این بخش هم باشیم.

رئیس پلیس راهور کشور بیان کرد: کاهش 26 درصدی تلفات جاده‌ای را در 9 ماهه نخست در خراسان رضوی داشته ایم که رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

سردار مومنی افزود: معتقدیم که تنها عامل انسانی در تصادفات موثر نیست و برای کاهش آمار تصادفات جاده ای و شهری نیازمند همکاری همه دستگاه ها هستیم.

وی تاکید کرد: مردم در تصادفات جاده‌ای علاوه بر نقش ها و وظایفی که بر عهده دارند حقوقی نیز دارند و داشتن جاده ایمن، خودروی ایمن، سیستم امداد و نجات و درمان به هنگام از حقوق مردم است.

رئیس پلیس راهور کشور افزود: با توجه به بستری که قانون فراهم کرده و با همکاری و مشارکت مردم در سیستم امداد و نجات پیشرفت هایی داشته ایم.

سردار مومنی گفت: قانون و مقررات به روز، ایمنی خودرو، ایمنی شبکه معابر، توسعه سیستم حمل و نقل عمومی، خروج خودروهای فرسوده وضعیت بیمه، ‌ارتقای فرهنگ ترافیک و استفاده از فناوری‌های نوین 10 مولفه موثر در ایمنی جاده های کشور است.

وی افزود: بسیاری از جاده‌ه ای پر تردد کشور دو طرفه هستند و درسالهای اخیر وزارت راه و شهرسازی تلاش‌ بسیاری برای رفع نقاط حادثه‌خیز کرده اما همچنان این نقاط وجود دارد.

رئیس پلیس راهور کشور ابراز امیدواری کرد که با اختصاص منابع و پیگیری لازم علاوه بر رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های دو طرفه کشور به جاده‌های یک طرفه تبدیل شوند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها