دولت: چنانچه صادر کنندگان قیمت پسته را تعدیل نکنند، دولت صادرات پسته را متوقف خواهد کرد

صادرات مرغ و تخم‌مرغ متوقف شد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار از توقف موقتی صادرات تخم‌مرغ از هجدهم بهمن به دلیل افزایش تقاضا خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۶۹۴

هدایت اصغری در گفت‌وگو با ایسنااعلام کرد: دیروز قیمت هر شانه تخم‌مرغ در تمام استان‌های کشور در دامنه تعریف‌شده تفاهم‌نامه 6600 تا 7400 تومان بوده است.

وی با اشاره به این‌که بر اساس تفاهم‌نامه تنظیم بازار، واردات و صادرات تخم‌مرغ به اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار واگذار شده است، گفت: برای هر شانه تخم‌مرغ معمولی 6600 تومان قیمت حداقل و 7400 تومان قیمت حداکثر تعیین شده است که در صورت افزایش قیمت بازار از نرخ سقف، باید با ملاحظات تنظیم بازار صادرات کاهش یابد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ میهن تاکید کرد: چنانچه مغازه‌داران تخم‌مرغ را بیش از شانه‌ای 7400 تومان بفروشند، متخلف هستند و با آنها برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از بیست‌وششم آذر تا هجدهم بهمن‌ امسال مجوز صادرات 18 هزار تن تخم‌مرغ صادر شد که 17 هزار تن از محموله‌های صادراتی به کشورهای متقاضی ارسال شد.

او افزود: در پی افزایش تقاضای مصرف از هجدهم بهمن صادرات این محصول برای تنظیم و کنترل بیشتر بازار متوقف شده است.

از سوی دیگر، معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت از ممنوع شدن صادرات مرغ خبر داد.

حسن رادمرد در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به نوسان اخیر قیمت مرغ و براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، صادرات مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

وی افزود: توزیع 70 هزار تن مرغ منجمد که از محل تولید داخلی ذخیره‌سازی شده است، به قیمت 5100‌تومان و همچنین توزیع مرغ گرم به قیمت کشتارگاه در نمایشگاه‌های بهاره از دیگر اقدامات تنظیم بازار مرغ در ایام پایانی سال است.

معاون وزیر صنعت گفت: هیچ گاه در کشور به اندازه امروز ذخیره مرغ نداشته‌ایم و علاوه بر مرغ ذخایر سایر کالاهای اساسی نیز در شرایط بسیار خوب قرار دارد.

احتمال توقف صادرات پسته

در همین حال رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از احتمال تصمیم‌گیری دولت مبنی بر توقف صادرات پسته خبر داد و گفت: چنانچه با اتحادیه صادرکنندگان خشکبار مبنی بر تعدیل قیمت پسته در داخل توافقی از سوی دولت صورت نگیرد، به احتمال زیاد دولت صادرات پسته را متوقف خواهد کرد.

به گزارش مهر، یدالله صادقی در حاشیه آغاز به کار اولین نمایشگاه عرضه مستقیم مواد غذایی در جمع خبرنگاران گفت: پسته تولید داخل کشور است، اما به دلیل این ‌که محصول صادراتی بوده و تفاوت قیمت ارز در آن اثر می‌گذارد، تولیدکنندگان صادرات را باصرفه‌تر از عرضه داخلی می‌دانند.

وی افزود: قرار بر این است که جلسه‌ای با اتحادیه صادرکنندگان خشکبار برگزار شود و در آن توافقی مبنی بر این ‌که پسته با قیمت مناسب در اختیار نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا قرار گیرد، حاصل شود، اما اگر این توافق صورت نگیرد، به احتمال زیاد دولت صادرات پسته را متوقف می‌کند.

صادقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم مواد غذایی در مصلی گفت: تلاش داریم کالاهای اساسی موردنیاز مردم را تامین کنیم که بر این اساس مرغ، گوشت قرمز و برنج با قیمت‌های مصوب عرضه خواهد شد.

به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد 5100 تومان و گوشت قرمز بسته‌بندی شده گرم 21 هزار تومان است، ضمن این‌ که گوشت قرمز گوسفندی تولید داخل گرم نیز به‌قیمت 26 هزار تومان عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها