بازی با سپاهان جنبه انتقامی دارد

گل‌محمدی: پرسپولیس به یکباره بازی را رها کرد

سرمربی پرسپولیس از بازی‌های آینده تیمش، فتح جام حذفی و مشکلات پرسپولیس می‌گوید

گل محمدی: سکوت نمی‌کنم

شروع کار گل‌محمدی در پرسپولیس مثل هر انتخاب دیگری در فوتبال با هجمه‌ای از انتقادها روبه‌رو بود که بیشتر آنها از سوی برخی پیشکسوتان این تیم صورت می‌گرفت، اما با گذشت زمان و کسب چند نتیجه مطلوب برخی منتقدان تا حدی سکوت کردند. حالا هشت بازی از دیدارهای پرسپولیس با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی گذشته است، هشت بازی بدون باخت که دو دیدار آن مربوط به جام‌حذفی و شش مسابقه از رقابت‌های لیگ برتر بوده است، با این‌که پرسپولیس هنوز در لیگ 31 امتیازی است و در مکان یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد، اما تماشاگران این تیم از نحوه بازی سرخپوشان نسبت به نیم‌فصل اول رضایت بیشتری دارند و به قهرمانی در جام‌حذفی امیدوار هستند. با سرمربی پرسپولیس بعد از اعلام فهرست جدید تیم ملی درباره مسائل مختلفی صحبت کردیم؛ از آنچه در این هفته‌ها بر تیم این مربی جوان گذشته تا هدفی که پرسپولیس در ادامه لیگ و جام حذفی دنبال می‌کند.
کد خبر: ۵۴۰۵۷۳

با این‌که پرسپولیس از زمانی که شما سرمربی شده‌اید نباخته، اما فکر نمی‌کنید این تساوی‌ها کار را برای رسیدن پرسپولیس به بالای جدول سخت کرده است؟

قبول دارم، چون به هر حال از دست دادن هر امتیازی کار را برای رقابت سخت می‌کند، بخصوص پرسپولیس که نیم‌فصل اول امتیازهای زیادی را هم از دست داده بود، اما در بعضی بازی‌ها واقعا برتر بودیم و شانس زیادی برای پیروزی داشتیم، مثل بازی با استقلال که همه دیدند موقعیت‌های ما بیشتر بود و در نیمه دوم اگر از فرصت‌ها استفاده می‌کردیم، برنده بازی بودیم.

مثل این‌که از داوری محسن قهرمانی هم حسابی شاکی بودید؟

من معمولا عادت ندارم از داوری و مسائل حاشیه‌ای حرف بزنم و انتقاد کنم، اما قضاوت این دیدار به نحوی پیش رفت که به پرسپولیس ضربه زد، شاید اگر داور شخص دیگری بود، بازی قشنگ‌تر می‌شد و نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

بازی با فولاد چطور، بعد از بازی‌های ابتدایی که با پرسپولیس روی نیمکت بودید و مهاجمان خوب گل زدند، دوباره مشکل گلزنی دیده شد. علت این ضعف چیست؟

مهاجمان ما همه فاکتورها را برای خوب بودن دارند، فقط باید در زدن ضربات آخر دقت بیشتری داشته باشند. در بازی با فولاد هم مشکل همین بود و فرصت‌هایی داشتیم که اگر بچه‌ها دقت می‌کردند، می‌توانستند برنده باشند. البته فولاد هم تیم خوبی است که بازیکنان سرعتی خوبی دارد، پیش از مسابقه هم به بچه‌ها گفتم که فولاد سرعتی است و در ضد حملات خطرناک است. در مجموع برای حل مشکل گلزنی باید تمرینات ویژه‌ای در نظر بگیریم.

در فهرست جدید تیم ملی نام نوری و حقیقی دیده نشد، از این موضوع متعجب شده بودید؟

همه از این اتفاق تعجب کردند، چون نوری واقعا در دوران اوجش قرار دارد، یکی از دلایل تحول خط میانی ما آمادگی این بازیکن بوده یا مثلا رضا حقیقی تا اینجا عملکرد قابل توجهی‌ داشته است، هر چند رضا حقیقی در بازی با فولاد غایب بود، اما او به همراه نوری از بهترین‌های پرسپولیس در بازی با استقلال بودند و طبیعی است از این‌که می‌بینم بازی‌شان به چشم سرمربی تیم ملی نیامده، تعجب کنم.

قبل از اعلام فهرست تیم ملی رضا حقیقی در مصاحبه‌ای گفته بود که زمان حضور در فجرسپاسی به تیم ملی دعوت شده و حالا که در پرسپولیس شرایط خوبی دارد به حضور در تیم ملی امیدوارتر است، اما این اتفاق نیفتاد.

نمی‌دانم چرا این اتفاق برای بازیکنان ما می‌افتد، اما حقیقی بازیکن کم سن و سالی است که می‌تواند حالاحالاها برای تیم ملی مفید باشد. اگر می‌خواهیم به فکر آینده باشیم نباید از بازیکنان جوان و آینده‌دار بگذریم، به هر حال دوست ندارم در این شرایط با انتقادهایی که هست کار برای کرش سخت‌تر شود، چون معتقدم باید به سلیقه مربی احترام گذاشت. من وقتی همه مربیان از سرمربی تیم ملی انتقاد می‌کردند حرفی نزدم، الان هم نمی‌خواهم منتقد کرش باشم، فقط امیدوارم این تصمیم گیری‌ها به ضرر تیم ملی تمام نشود.

غلامرضا رضایی یکی از بازیکنانی است که در این دوران متحول شده و جایگاه خود را در تیم ملی هم بدست آورده، برعکس اتفاقی که برای انصاری‌فرد افتاده و به تیم ملی دعوت نشده است.

خوشحالم که غلامرضا (رضایی) به حقش رسید و به تیم ملی دعوت شد. به هر حال مصدومیت برای هر بازیکنی سخت است و او را از شرایط آرمانی دور می‌کند، اما رضایی در این مدت در تمرینات نشان داد انگیزه‌های زیادی برای رسیدن به شرایط آرمانی دارد. علاوه بر دو گل و دو پاس گل نقش مهمی در گرفتن پنالتی در محوطه جریمه حریف داشته، با توجه به فعالیتش باید به تیم ملی دعوت می‌شد. در مورد کریم انصاری‌فرد هم فکر می‌کنم باید کارنامه‌اش طور دیگری دیده می‌شد، شاید کریم در این سه، چهار بازی اخیر گل نزده باشد، اما دوندگی خوبی دارد، به خط هافبک کمک کرده و در حفظ توپ موفق است. لذا این‌که یک مهاجم در چند بازی گل نزند طبیعی است و نباید معیار قضاوت باشد.

زمانی که پرسپولیس عملکرد ضعیف‌تری نسبت به الان داشت حضور پرتعداد ملی‌پوشان باعث بهتر شدن روحیه تیمی سرخپوشان نشد. حالا فکر می‌کنید فهرست جدید تیم ملی بازیکنان دعوت نشده را با افت مواجه کند؟

ممکن است، چون بازیکنی که خوب بازی می‌کند و منتظر پوشیدن پیراهن تیم ملی است وقتی دعوت نمی‌شود ضربه می‌خورد. اما من با بازیکنانم صحبت می‌کنم تا به فکر درخشش دوباره در پرسپولیس باشند و روحیه خود را از دست ندهند. ما بازی‌های حساسی در لیگ و جام حذفی داریم که باید برای آنها از هر نظر آماده باشیم.

از جام حذفی گفتید، از لیگ ناامید شدید یا این‌که هنوز به جبران مافات امیدوار هستید؟

برای پرسپولیس ناامیدی با این همه طرفدار معنی ندارد. درست است که موقعیت خوبی در جدول لیگ برتر نداریم، اما موضوع پرسپولیس در لیگ حیثیتی است و باید جایگاه آبرومندانه‌ای کسب کنیم. حتی به بچه‌ها گفتم بازی‌هایی که در ورزشگاه آزادی داریم هم سخت است، تیم‌هایی که خوب دفاع می‌کنند در ضدحملات خطرناک هستند. هر مسابقه‌ای که داریم برای ما جدی است، اما طبیعی است که برای جام حذفی که تنها راه رسیدن ما به لیگ قهرمانان آسیاست برنامه‌های جدی داریم و با این‌که می‌دانیم بازی با ذوب‌آهن هم آسان نیست، اما هر چه در توان داریم، می‌گذاریم تا از این بازی سربلند خارج شویم.

انتقادهایی که اوایل حضور شما مطرح می‌شد تا حدی فروکش کرده، انتقادهایی که در زمان‌های مختلفی مثل حضور بگوویچ بروز پیدا کرد.

من واقعا متاسف می‌شوم، چون دوست ندارم هر روز بخواهم جواب این و آن را بدهم. در این مدت هم سختی‌های زیادی کشیدم، اما خیلی سخت است که آدم در برابر مسائل غیرواقعی سکوت کند. البته هواداران باهوش هستند و می‌دانند چه چیزهایی به پرسپولیس ضربه می‌زند، تخریب‌ها و حمایت‌ها در روند کاری تاثیرگذارند، بگوویچ را خودم به پرسپولیس آوردم و آقای رویانیان برای انتخاب به من اختیار تام داده بود، بهتر است درباره مسائل گذشته حرفی نزنیم و به آینده پرسپولیس فکر کنیم.

این آینده را چطور می‌بینید؟

ما قهرمانی جام حذفی را می‌خواهیم و امیدوارم با به‌دست آوردن آن بتوانیم هواداران را خوشحال کنیم. فقط از همه کسانی که همراه ما هستند می‌خواهم هر کاری از دست‌شان بر می‌آید، انجام دهند تا پرسپولیس در آرامش کارش را دنبال کند و به حاشیه نرود.

سارا احمدیان ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها