احمد رستگار،از شهدای رسانه در زمان دفاع‌مقدس است که به عنوان فیلمبردار صدا و سیمای مرکز خوزستان فعالیت می‌کرد.
کد خبر: ۵۴۰۴۵۸
مروری بر زندگی شهید احمد رستگار

احمد رستگار در سال 1335 متولد شد و دوران دبستان را در دبستان «خیام» (شهید شالباف) و دوران راهنمایی و دبیرستان را هم در دو مدرسه «سعدی و شهید مصطفی خمینی» اهواز گذراند. آن سال‌ها در مسجد «حجازی» اهواز فعالیت می‌کرد و برای توسعه کتابخانه «جعفریه» این مسجد بسیار تلاش کرد. در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب هم بسیار فعال بود.

آغاز فعالیت رسانه‌ای احمد رستگار در سال 1360 بود. در آن سال به عنوان صدابردار پخش وارد صدا و سیمای مرکز خوزستان شد. ازدواج هم کرده بود و علاوه بر جنگ، مسجد و صدا و سیما، به خانواده و همسر خود هم بسیار توجه داشت و پسرش "محمد" در همان سال‌ها متولد شد.

در روزهایی که در سنگر رادیو فعالیت می‌کرد، احساس کرد که مرکز نیاز به دکورساز دارد و به همین دلیل به عنوان دکوراتور برای گذراندن دوره آموزشی به تهران رفت و برای مدتی در کارگاه دکور اهواز فعالیت کرد،ولی نمی‌توانست در کارگاه بماند و برای رفتن به قسمت صدابرداری تلویزیون و اعزام به جبهه اقدام کرد. با آنکه با مخالفت بسیاری از دوستان و حتی مسئولان رادیو و تلوزیون مواجه شد، دست از اصرار برنداشت و گفت: "در دکورسازی، من در کارگاهی هستم که با چوب و اجسام بی‌جان سر و کار دارم اما در فیلمبرداری در جبهه‌ها هستم و با این عمل رشادت رزمندگان اسلام را و اوج عظمت انقلاب اسلامی را به مردم ایران و جهان نشان می‌دهم، به نظر شما کدام بهتر است؟"

رستگار از آن به بعد در عملیات‌های مختلف به عنوان تصویربردار به جبهه‌ها اعزام شد و گزارش‌های متعددی از جبهه‌ها تهیه کرد. در «عملیات والفجر8» اوج از خودگذشتگی را در تهیه تصاویر از خود نشان داد و در نمایش توان و قدرت رزمنده‌ها تا سرحد شهادت پیش رفت. تصاویری که از این عملیات گرفت، در تقویت روحیه رزمنده‌ها بسیار تأثیرگذار بود.

او در حالی که در خطوط مقدم جبهه، بی‌باکانه دوربین فیلمبرداری را مانند سلاح بر دوش داشت و جبهه نبرد کفر و ایمان را به زیر سیطره دوربین خود برده بود، به آرزوی خود رسید و در منطقه عملیاتی «فاو» در سال 64 به دلیل اصابت ترکش به سرش، به شهادت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها