توقف ۴۵ روزه پیوند کلیه در کشور

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: به علت پروسه طولانی پیوند کلیه و در دسترس نبودن پزشکان، از ابتدای اسفند تا پانزدهم فروردین عملیات پیوند کلیه در کشور متوقف می‌شود.
کد خبر: ۵۴۰۳۰۷

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با فارس افزود: پروسه پیوند کلیه و هر پیوند عضوی زمان خاصی را لازم دارد و برای انجام آزمایش‌های پزشکی فرد ا هدا کننده و گیرنده باید به شرایط لازم برای پیوند برسند. این در حالی است که بسیاری از بیماران در نوبت پیوند بوده و برای انجام آزمایش‌های لازم در بیمارستان به‌مدت ده تا 15 روز و گاهی تا یک ماه تحت مراقبت‌های ویژه به‌سر می‌برند. وی ادامه داد: پروسه زمانبر پیوند، متوجه پزشکان نیز می‌شود؛ زیرا با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و سفرهای علمی برخی از این پزشکان، بخش پیوند کلیه در مراکز بیمارستانی تعطیل می‌شود. به گفته قاسمی، طبق برنامه‌ریزی‌ها از ابتدای اسفند تا پانزدهم فروردین عملیات پیوند کلیه انجام نمی‌شود تا شرایط لازم فراهم شود.

پیوند متوقف نمی‌شود

در این ارتباط، معاون درمان وزیر بهداشت با تکذیب اخباری مبنی بر توقف پیوند کلیه در کشور، گفت: پیوند کلیه در کشور متوقف نشده و کارهای مربوط به پیوند همچنان در جریان است.

سیدحسن امامی‌رضوی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در تمام امور درمانی و از جمله پیوند اعضا تعطیلی نداشته و نداریم و اقدامات درمانی در بیمارستان‌ها همچنان انجام و خدمات لازم به بیماران ارائه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها