دو مرد که پس از تعقیب یک شهروند تهرانی، او را در یک پارکینگ همگانی به دام انداخته و با حمله‌ور شدن به وی، اموال قیمتی و خودرویش را سرقت کرده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند و یکی از آنها دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۰۰۲۶
دزدها، پول زور می‌خواستند

متهم دستگیر شده برای پس دادن اموال مالباخته قصد اخاذی میلیونی از وی را داشت.

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش مردی با حضور در مرکز پلیس تهران علیه دو جوان به اتهام سرقت خودرویش شکایت کرد.

شاکی گفت: همسرم در بیمارستان بستری بود و من هم قصد داشتم برای ماموریت کاری به شهرستان بروم. بنابراین طلاهای همسرم، اسناد و مدارک خودرو، آپارتمان و یک قطعه زمین، کارت اعتباری بانکی، گوشی تلفن همراه و مبلغی پول را درون کیفی گذاشتم تا ابتدا خودرویم را به یک پارکینگ عمومی منتقل کنم و سپس کیف حاوی مدارک و اموالم را به یکی از دوستانم بدهم تا مدتی نزدش امانت بماند.

شاکی افزود: روز حادثه هنگام پارک خودرو ناگهان دو مرد جوان به من حمله‌ور شده و با دزدیدن خودرو و کیفم فرار کردند.

با طرح این شکایت، چهره‌نگاری رایانه‌ای از دو متهم فراری انجام و جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد تا این که روز بعد دوباره شاکی با حضور در مرکز پلیس، به ماموران اطلاع داد مردی با خانه‌اش تماس گرفته و ادعا کرده اموال دزدیده شده او را در اختیار دارد و در صورت دریافت ده‌ها میلیون تومان، اموال مسروقه را به وی پس می‌دهد.

به این ترتیب ماموران با آموزش به شاکی، از او خواستند منتظر تماس مرد سارق باشد و در محل قرار حضور یابد تا این که چند روز پیش مرد سارق با شاکی تماس گرفت و از او خواست پول‌ها را درون ساکی گذاشته و به حومه شهر بیاورد.

دستگیری متهم

در این مرحله با حضور مالباخته در محل قرار با سارق، ماموران انتظامی سارق را شناسایی و او را پیش از برداشتن پول‌ها دستگیر کردند.

اعتراف مرد سارق

با انتقال متهم به مرکز پلیس، مشخص شد او یکی از همان دو سارق فراری بوده که اموال و خودروی شاکی را دزدیده است و به پیشنهاد همدستش که متواری است، با شناسایی شاکی، از طریق مکالمه تلفنی وی متوجه شده‌اند وی اموالی از قبیل طلا، سند و مدارکی با خود همراه دارد و می‌خواهد به یک پارکینگ خودرو برود که او را تعقیب و به وی حمله کرده و کیفش را همراه خودرویش سرقت کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد، خودرو نزد دیگر متهم پرونده مانده و در تماس با شاکی، برای پس دادن اموالش درخواست ده‌ها میلیون تومان پول کرده‌اند.

در پی این اعترافات، ماموران با حضور در خانه متهم، برخی از اموال شاکی را کشف کرده و به وی تحویل دادند.

بنابراین گزارش، در پی اعتراف متهم، تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری دیگر همدست فراری مرد سارق و کشف خودروی شاکی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها