شهر باستانی جرجان میزبان مسافران نوروزی است

بلندترین برج آجری جهان + عکس

اختصاص اعتبارات ویژه برای برج قابوس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: سال آینده میلادی اعتبارات یونسکو ویژه برج قابوس اختصاص داده می‌شود.
کد خبر: ۵۳۸۹۲۲
اختصاص اعتبارات ویژه برای برج قابوس

به گزارش فارس، قربان عباسی در جمع مدیران شرق گلستان با بیان این که نبود تخصیص اعتبارات برج قابوس به خاطر زمان ثبت برج در پایان سال میلادی است، افزود: شمار گردشگران خارجی استان 70 درصد بیشتر از سال گذشته شد.

وی با اشاره به این که 62 هزار توریست خارجی وارد استان گلستان شده‌اند افزود: مقصد گردشگران خارجی برج‌قابوس است.

عباسی همچنین از طراحی حدود 60 تابلو توسط بخش خصوصی برای معرفی برج قابوس خبر داد که به زودی نصب خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به توجه گردشگران به تالاب‌های بین‌المللی شهرستان گنبدکاووس گفت: ساماندهی آلاگل مورد توجه میراث فرهنگی و گردشگری است.

عباسی با اشاره به این که برج قابوس متعلق به همه کشور و جهانی شدن آن رخداد بزرگی است که باید از همه مسئولانی که در ثبت آن زحمت کشیده‌اند قدردانی کرد، افزود: دیوار گرگان که از نظر طول سومین دیوار جهان است نیز در نوبت جهانی شدن است.

وی از اهتمام اداره کل میراث فرهنگی استان در ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی گنبدکاووس خبر داد گفت: ساماندهی موزه ملی برج قابوس در اطراف برج نیز از برنامه‌های اداره کل است.

این مسئول از پیگیری درخواست اعتبار برای جایگزینی سالن شهید رجایی که به منظور آزادسازی حریم برج قابوس تخریب شد، خبر داد و گفت: خالد نبی را نیز آسفالت خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها