ارثیه 29 میلیون دلاری برای خدمتکار

معمولا در اخبار رسانه ها ماجراهای بدرفتاری و حتی شکنجه خدمتکاران خارجی از جمله اتباع اندونزی توسط کارفرمایان سعودی شان گزارش می شوند. اما این ماجرا با بقیه تفاوت دارد.
کد خبر: ۵۳۸۴۴۴
ارثیه 29 میلیون دلاری برای خدمتکار

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از آسیا انفو، یک زن خدمتکار اندونزیایی پس از مرگ اربابش 110 میلیون ریال سعودی معادل 29 میلیون دلار ارثیه دریافت کرد.

البته مرد سعودی قبل از مرگ با این خدمتکار اندونزیایی ازدواج کرده بود.

براساس وصیتنامه علی الایامی ارباب و همسر این خدمتکار اندونزیایی که نامش فاش نشده مبلغ 110 میلیون ریال سعودی ارث به این زن تعلق خواهد گرفت.

وی ابتدا مبلغ 20 میلیون ریال سعودی را نقدا از خانواده متوفی دریافت کرد و پس از فروش اموال 90 میلیون ریال سعودی دیگر به او پرداخت شد.

اغلب اخبار زیادی در مورد بدرفتاری  و شکنجه خدمتکاران خارجی توسط کارفرمایان سعودی منتشر می شود.

در سال 2010 بر اساس آمار دستکم 5560 مورد خشونت های فیزیکی و جنسی علیه خدمتکاران خارجی در عربستان سعودی گزارش شده اند. چند مورد از خودکشی خدمتکاران خارجی برای فرار از شکنجه های کارفرمایان سعودی و حتی قتل آنها در رسانه های جهان منعکس شده اند.

در سال 2011 به دلیل افزایش خشونت علیه خدمتکاران اندونزیایی در عرستان سعودی  اندونزی اعزام  اتباع خود به عنوان خدمتکار را به کشور وهابیون ممنوع کرد. مترجم: بهرام افتخاری. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محمد
-
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
تغییرات سایت جام جم در كل خوبه. ولی یه نظر دارم نوع فونت متن رو تغییر بدید. فونت زیبایی نیست.
زیبا
-
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
۰
۰
آنقدر اخبار شما بی طرفانه و بدون غرض است كه آدم لذت می برد!
كیوان
-
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
۰
۰
با سلام، من میخواستم ضمیمه های كلیك و چهاردیواری رو دانلود كنم. لطفاً راهنماییم كنید از كدام قسمت میتونم این كار رو انجام بدم؟؟ «با تشكر»

نیازمندی ها