عضو هیئت رئیسه مجلس از برگزاری نشست غیرعلنی مجلس با موضوع بررسی توافقات صورت گرفته در نشست‌های مشترک میان مجلس و دولت خبر داد و گفت:رئیس مجلس گزارشی از هشت نشست‌ مشترک اخیر مجلس و دولت به نمایندگان ارائه کرد.
کد خبر: ۵۳۸۳۱۳
لاریجانی:دولت باید لایحه بودجه دو دوازدهمی ارائه کند

سید شریف حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ بهمن) با بیان اینکه این جلسه بدون حضور میهمان و یا نماینده دولت و با حضور تعداد کثیری از نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: کلیات توافقات صورت گرفته میان مجلس و دولت در نشست‌های اخیر این دو قوه بررسی شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از توضیحات رئیس مجلس درباره جمع بندی صورت گرفته در جلسات مشترک اقتصادی دولت و مجلس در جلسه غیرعلنی خبر داد.

وی اظهار داشت: در این جلسه آقای لاریجانی گزارشی از روند گفتگوهای مشترک اقتصادی دولت و مجلس به نمایندگان ارائه کرد.

شریف حسینی گفت:طبق گفته های رئیس مجلس برای کمک یک مرحله ای به مردم طبق توصیه‌های رهبری در قبل از پایان سال توافقاتی بین دو قوه صورت گرفته و قرار است این اعتبار از صندوق توسعه ملی باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: رئیس مجلس توضیح داد که دولت و مجلس هنوز درباره نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و زمان اجرای آن به توافق نرسیده‌اند.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: رئیس مجلس درباره لایحه بودجه نیز گفت که دولت موظف است در شرایط فعلی،لایحه دو دوازدهم بودجه را به مجلس ارائه دهد.

وی گفت: آقای لاریجانی در باره این موضوع که یکی از مسئولان دولتی گفته بود مجلس باید خود را با شرایط تطبیق دهد و اشاره آن به وضعیت لایحه بودجه در دولت بوده است گفت که این حرف منطقی نیست. ارائه لایحه بودجه از وظایف دولت است و حال که دولت تأخیر داشته باید علاوه بر لایحه بودجه لایحه دو دوازدهم به مجلس ارائه شود.

شریف حسینی گفت: در صورتی که دولت لایحه دو دوازدهم ندهد مجلس ناچار است مانند سال های قبل تنخواه برای دولت تصویب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها