سعید مرتضوی بازداشت شد

پس از گذشت دو روز از استیضاح شیخ الاسلامی، سعید مرتضوی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی که به خاطر وی وزیر کار استیضاح و از کار برکنار شد، شب گذشته بازداشت شد.
کد خبر: ۵۳۸۲۵۹
سعید مرتضوی بازداشت شد

به گزارش جام جم آنلاین،پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران در خبری از بازداشت سعید مرتضوی سرپرست صندوق تأمین اجتماعی خبر داد.

بر اساس اخبار دریافتی وی شب گذشته هنگام خروج از محل کار خود توسط مامورین دادستانی بازداشت شده است.

روز یکشنبه جلسه استیضاح شیخ الاسلامی وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی با حواشی زیادی همراه بود.

در این جلسه فیلمی را که رئیس جمهور از طریق سعید مرتضوی به دست آورده بود به عنوان سندی منتشر کرد که گرچه از نظر قانونی هیچ وجاهتی ندارد،در آن نشان می‌داد فاضل لاریجانی در دیدار با سعید مرتضوی مطالبی را بیان می‌کند که هنگام پخش آن در صحن مجلس صدا نامفهوم بود.اما رئیس جمهور هنگام دفاع از وزیر کار متن آن را خواند.

همان هنگام بود که کارشاسان حقوقی و قضایی این اقدام سعید مرتضوی را اقدامی غیرقانونی دانستند و حتی رئیس مجلس ضبط صدا و تصویر را یک اقدام مافیایی اعلام کرد.

گرچه پایگاه اطلاع رسانی دادستانی هنوز دلیل بازداشت سعید مرتضوی را اعلام نکرده است اما گمان می‌رود که وی به اتهامات وارد شده در اتفاقات کهریزک و همچنین عمل غیر قانونی ضبط صدا و تصویر و سوء استفاده از آن بازداشت شده باشد.

در صورت دریافت گزارش‌های بیشتر در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۹
نیما
-
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
زود تر از این ها منتظر این حركت از سوی قوه قضاییه بودیم
علی
-
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
ملت گرفتارچه چیزهایی هستن اینها توچه عالمی هستن
علی اكبر
-
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
سلام اقدام انجام گرفته اگردراستای كهریزك میباشد دیرانجام شده است
خلیل
-
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
كاش انقلاب ما بر خلاف رسم روزگار وسرگذشت اقوام گذشته كه خداوند در قرآن كریم مكرر سرگذشت شوم آنها را كه بعداز بدست آوردن نعمتهای فراوان به انحراف كشیده اند ودچار خشم وغضب الهی شده اند برای عبرت جامعه اسلامی مثل زده <گرفتار نشویم
سعید
-
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
به جای رسیدگی به جریان فاضل میگن چرا صدا و تصویرش رو غیر قانونی ضبط كرده .
عباس
-
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
جام جم محترم قبلا میشد نظرات خوانندگان را خواند حالا نمیشود چرا
مینا تهرانی
-
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
كار سه قوه اكنون كار گرو كشی و دسته كشی شده.از طرفی اكنون این سه قوه نه خدوم كشوراست نه مردم مردم در فقر و بدبختی فنا شده اند اما قوای سه گانه دنبال برد بازی فوتبالند.اگر روئسای قوای ما چشمانشان را به قانون معطوف میكردندقانون در كشور اعمال میشد و اغماض برای هیچكس نبود امروز شاهد اینگونه بگو مگوها نبودیم افسوس كه قانون كشور ما فقط برای ضعفا تدوین شده و مسئولین رده بالا از قانون مستثنی هستند. راستی اگرمردانه و خداییش مرتضوی می خواست زندانی شود چه موقع به زندان میرفت؟چرا بعضی از مسئولین ما به قانون عمل نمی كنند در صورتی كه نقل كلامشان قانون است این زدو بندها برای چیست آیا در كشوری كه اسلامیت و تشیع آن در راس هرم است وعنوان دنباله روی حكومت مولا علی ع را دارد باید فراقانونی عمل كند و یا برای افراد قانون را نبیند
علی
-
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
ضبط صدا و فیلم با شرایط ذكر شده، خلاف كدام قانون است؟!
د
-
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
مردم زیر فشار اقتصادی و بیكاری له میشن اونوقت اینا....
جانم فدای رهبر
-
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
دعوای كودكانه و زشت شما خطاست/نفس شما به حضرت ابلیس مبتلاست/وقتی كه خصم منتظر یك بهانه است/آیا جدال و جنگ در این روزها رواست/این رهبر عزیز دلش خون شد از شما/حتما دوباره گفت كه عمار من كجاست/امواج فتنه میرسد از هر طرف ولی/كشتی نوح را چه غم از ورطه ی بلاست/این انقلاب كشتی اولاد احمد است/این پور حیدر است كه بر عرشه ناخداست/جانم فدای رهبر
یاشار
-
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
رئیس محترم قوه قضاییه به خاطر بحثهای اخیر دستوربازداشت وی را صادر كرده یا به خاطر بازداشتگاه كهریزك؟اگر دوم است چرا با چهار سال تاخیر؟
خودم
-
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
ملت نون ندارن بخورن اینا دنبال جنگولك بازی هستن اگه قرار بود بازداشت بشه باید 4 سال پیش می شد قضیه معلومه دیگه؟
ایرانی
-
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
خدا را شكر.بلاخره كوزه گر در كوزه افتاد.این حكم الهی است.
علی
-
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
خون بی گناهان، ظالم را اینطور حقیر و ذلیل می كند.
سبحان الله
رضا
-
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
بیخیال اینا همش بازیه
sedghelesan
-
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
چند پرسش ساده:

چرا هنوز مسائل مطرح شده درخصوص آقای مرتضوی در حد اتهام است؟
آیا منطق حكم نمی​كند كه به جای موش و گربه بازی، از قوه قضائیه سوال می شد دلیل این تاخیر چند ساله چیست؟ البته ظاهرا روال طولانی دادرسی امری عادیست.
مگر قوه قضائیه زیر سلطه رئیس جمهور است كه نمی​گذارند به پرونده​ها رسیدگی شود؟
سرمنشا این بی​اخلاقی​ها كجاست؟ بگم بگم ها یا عدم رسیدگی به تخلفات و شبهه افكنی​ها؟
چه آن​هایی كه بگم و نگم كردند، آنانی كه شبهه افكنی كردند، آنانی كه به اتكای مصونیت جایگاه نمایندگی فحش دادند و حرف بی سند زدند، همه آن​هایی كه تحقیق و تفحص​هایشان به بهانه زیر سوال رفتن اعتبار علمی و اخلاقیشان نیمه تمام ماند، اگر و تنها اگر زیر ذره​بین عدالت قوه قضائیه می​رفتند، اینك دل مولایمان خون نمی​شد.
علی
-
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
۰
۰
به فكر اقتصاد مردم باشید و خلافهایی كه وجود دارد را در جلسات غیر علنی بررسی كنید
ali
-
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
۰
۰
بخش مثب و منفی دادن به مطلب مشكل داره هركی هر چه قد بخواد می تونی هم مثبت بده هم منفی در صورتی كه باید هر نفر یك رای داشته باشه درستش كنید عزیزان
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
۰
۰
وقتی سه قوه بر خلاف هم كار می كنند وهدفشان ملت نیست بلكه محكوم كردن همدیگر است آیا قدرتی برای كشور باقی می ماند؟ یك ملت بدون قوا !!

نیازمندی ها