سرمربی گری خسوس قطعی است

مرگ تدریجی فوتسال!

کمیته فوتسال به تازگی سیاستی را در پیش گرفته که با اتکا به آن یک مربی خارجی سکان هدایت تیم ملی را بر عهده می گیرد.
کد خبر: ۵۳۵۹۷۹
مرگ تدریجی فوتسال!

رضا افتخاری پس از آنکه ریاست کمیته فوتسال را بر عهده گرفت، بلافاصله انتخاب سرمربی تیم ملی را در دستور کار قرار داد و از همان ابتدا هم "خسوس کاندلاس" اسپانیایی که در جام جهانی به عنوان دستیار صانعی حضور داشت را به عنوان تنها گزینه مورد نظرش نام برد اما رسانه‌ای کردن این موضوع کافی بود تا مدعیان اصلی سرمربیگری تیم ملی و سایر کارشناسان لب به انتقاد بگشایند و سیاست‌های رئیس جدید را مشابه طرز تفکرهای رییس اسبق کمیته فوتسال بدانند.

با این حال افتخاری هیچ گاه از موضع خود کوتاه نیامد و پس از هر انتقادی که مطرح می‌شد پاسخ‌هایی می‌داد که موجب تشدید انتقادها بود. افتخاری در یکی از اظهار نظرهایش در گفت‌و‌گو با ایسنا به نبود بیش از 6 مربی سطح بالا در ایران اشاره کرده بود و در مصاحبه‌ای دیگر هم گفت که مربیان ایرانی برای تیم ملی حاشیه درست می‌کنند اما خارجی‌ها تنها روی مسائل فنی متمرکز می‌شوند. افتخاری اما با همه انتقادهای موجود اکنون دیگر تصمیم خود را گرفته و قرار شده خسوس در بازی دوستانه ایران و روسیه در 16 اسفند ماه روی نیمکت پر افتخارترین تیم آسیا بنشیند.

رئیس کمیته فوتسال پس از یک ماه تحقیق و مشاوره با اهالی فوتسال، دیشب این خبر را در اختیار خبرنگار ایسنا قرار داد. افتخاری درباره حضور خسوس کاندلاس در کادر فنی تیم ملی فوتسال ایران به ایسنا گفت: "بازی با روسیه دیدار رسمی‌ نیست و ما می‌خواهیم خسوس را در این بازی آزمایش کنیم تا ببینیم می‌تواند سرمربی خوبی باشد یا نه. اگر برابر روسیه نتیجه گرفتیم سرمربی می‌ماند و اگر نه، تصمیم دیگری اتخاذ خواهیم کرد. البته هنوز به صورت رسمی این موضوع را اعلام نمی‌کنم و در نظر دارم شنبه هفته بعد نیز با بزرگان صحبت کنم سپس به صورت رسمی سرمربیگری خسوس را اعلام خواهیم کرد. هنوز از بین 10 نفری که مشخص کرده بودیم با آقایان انصاری‌فرد و ابطحی صحبت نکرده‌ام."

با توجه به این اظهارات، سرمربی گری خسوس قطعی است و آقای "پروفسور" از اواخر بهمن با تیم ملی استارت خواهد زد و اگر بتواند در دو بازی مقابل روسیه نتیجه دلخواه رئیسش را کسب کند، نامش را به عنوان دهمین سرمربی تاریخ فوتسال ایران ثبت خواهد کرد. مطمئنا با تصمیمی که افتخاری گرفته کارشناسان حداقل تا 16 اسفند سکوت کرده و به انتظار نتیجه بازی ایران و روسیه می‌نشینند.

اما شاید جالب‌ترین کاری که افتخاری در یک ماه حضورش در کمیته فوتسال انجام داده قولی باشد که به منتقد اصلی این روزهای فوتسال داده است. افتخاری جلسه یک ساعته‌ای را با این مربی مطرح فوتسال داشته و به او گفته در صورتی که تا 16 اسفند سکوت کند و مصاحبه‌ای علیه خسوس انجام ندهد او را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی خواهد کرد. این در حالی است که خسوس از یک ماه قبل‌تر با تیم ملی اردو برگزار کرده و اگر هم مقابل روسیه موفق باشد اجازه نمی‌دهد سکان هدایت تیم هفتم دنیا را به راحتی از او بگیرند!

اما زمانی که افتخاری با این ابهام از سوی خبرنگار ایسنا رو به رو شد، در پاسخ بیان کرد: "ما که فقط یک تیم ملی نداریم! تیم‌های امید و جوانان هم هستند که بدون مربی مانده‌اند و ما می‌توانیم تقسیم کار کنیم. یعنی خسوس در تیم ملی بزرگسالان می‌ماند بقیه هم در تیم‌های دیگر."

با این سیاست‌ها دیگر خسوسی که تا به حال تجربه مربیگری در سطح ملی را نداشته و سه سالی هم می‌شود که بی کار بوده، بزرگترین هدیه عمرش را از افتخاری دریافت می‌کند. پس از این انتخاب، موفقیت برابر روسیه بهترین بهانه است تا مقدار زیادی از هجمه‌ها فروکش کند. اما انتخاب مربی برای یک تیم درجه یک جهانی آن هم فقط از طریق تست در دو بازی شاید در دنیا بی نظیر باشد. این همان مرگ تدریجی است که هیچ دردی احساس نمی‌شود اما به یک‌باره همه چیز را از دست رفته می‌بینیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها