توصیه آیت‌الله مهدوی کنی به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری:

از تخریب یکدیگر بپرهیزید

مدیرمسئول روزنامه جام ‌جم:

مساله اصلی کشور انتخابات است

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم با بیان اینکه امروز مسئله اصلی کشور انتخابات است گفت: رسانه‌ها از مسائلی که به مشارکت و حضور مردم در انتخابات ضربه می‌زند دوری کنند.
کد خبر: ۵۳۵۹۶۷
مساله اصلی کشور انتخابات است

بیژن مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: مهمترین اتفاقی که در 5 تا 6 ماه آینده پیش‌رو داریم موضوع انتخابات است.

وی گفت: دشمنان در انتخابات پیش‌رو همچنان به دنبال تکرار مدل انتخابات سال 88 هستند و می‌خواهند کار را به جایی برسانند که فضا امنیتی شده یا انتخابات را از نظر مشارکت و سلامت تحت‌الشعاع قرار دهند.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم قم همه رسانه‌ها را دعوت کردند که مراقب کارهایی که جریان‌های خارجی و رسانه‌هایشان انجام خواهند داد باشند تا شرایطی برای آنها فراهم نشوند که بتوانند در بستری که رسانه‌ها برای آنها ایجاد کردند، دشمن بتواند آنچه را که می‌خواهد بکارد و برداشت کند.

مقدم ادامه داد: بنابراین تمام صحبت‌های مقام معظم رهبری هم توصیه به مسئولان و هم به رسانه‌ها بود تا از ایجاد اختلاف و درگیری و سردرگم‌ کردن مردم به مسائل بی‌مایه و انحرافی پرهیز کنند.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم ادامه داد: رسانه‌ها با دادن اطلاعات و آگاهی، مرد را نسبت به مسئولیت‌هایشان و مراقبت‌هایی که باید تا روز انتخابات داشته باشد، آگاه کنند.

به گفته وی در فضاهای مجازی و بعضی از روزنامه‌ها دیده می‌شود که گاهی درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌شوند و مسائل اصلی کشور را فراموش می‌کنند.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم با بیان اینکه امروز مسئله اصلی کشور  انتخابات است ادامه داد: رسانه‌ها باید از اعمالی که به مشارکت و حضور مردم در انتخابات ضربه می‌زند پرهیز کنند.

وی گفت: رسانه‌ها باید شرایطی را برای انجام انتخابات رقابتی، پرجوش و خروش در فضای سالم و امن فراهم کنند تا همه کاندیداها در این فضا خودشان را عرضه کنند.

مقدم ادامه داد: توصیه‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم کردند همه رسانه‌ها و مسئولان را شامل می‌شود به این معنی که مسئولان از اختلافات پرهیز کنند. اگر ما فرض را بگذاریم که مسئولان با یکدیگر اختلاف دارند از آنجایی که رسانه یک قدرت متفاوت است و تأثیر‌گذاری آن به مراتب بیشتر از رفتارهای مسئولان است، می‌توانند فضا را براساس اصول کلی هدایت کرده و در دام درگیری‌ها نیفتند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها بر اساس یک راهبرد درست فضای انتخابات را به سمت یک فضای امن، شاداب و زنده و دور از تنش و رفتارهای غیراخلاقی اداره کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها