هواداران پرسپولیس که تا پیش از آغاز نیم فصل دوم اشتیاق چندانی برای پیگیری نتایج تیمشان در لیگ برتر نداشتند، حالا برای فرا رسیدن بازی‌های بعدی قرمزها لحظه‌شماری می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۵۴۹۴
مصاف پرسپولیس با گهر پرانگیزه

هفته بیستم لیگ برتر طی روزهای جمعه و شنبه (پانزدهم و شانزدهم دی) برگزار می‌شود و در جذاب‌ترین بازی روز نخست پرسپولیس برای دومین بار در تهران میزبان گهر دورود است.

گهری‌ها هرچند در جام حذفی میزبانی شایسته برای استقلالی‌ها بودند و چند روز پیش هم در لیگ برتر از تیم راه‌آهن پذیرایی کردند، اما حداقل در این فصل فرصت میزبانی از پرسپولیس را نخواهند داشت.

آنها در هفته سوم لیگ برتر میزبان تیم قرمزپوش بودند که با توجه به غیراستاندارد بودن ورزشگاهشان و عدم تائید سازمان لیگ، مجبور شدند در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پرستاره پرسپولیس بروند.

البته این امتیاز در آن برهه زمانی هیچ کمکی به تیم مانوئل ژوزه نکرد، چون بازی در شرایطی که باید به نفع گهر به پایان می‌رسید​، مساوی تمام شد! مطمئنا آن بازی تا سال ها از یاد هواداران دو آتشه فوتبال دورود نخواهد رفت.

پرسپولیس که یک هفته قبل از آن در تهران مغلوب فجرسپاسی شده بود، به دنبال آن بود که گهر را با یک نتیجه خوب شکست دهد و هوادارانش را راضی به خانه بفرستد، اما در نهایت حریف انگیزه بازیکنان تیم کم‌بضاعت گهر نشد.

بازی رفت دو تیم تا دقیقه 80 با گل دقیقه 16 کریم انصاری فرد به سود پرسپولیس در جریان بود که مجتبی زارع، بازیکن سابق قرمزها در دقیقه 81 گل تساوی گهر را زد و در ثانیه‌های پایانی هم محمد پروین زننده گل دوم این تیم بود؛ گلی که با وجود عبور نیم متری توپ از خط دروازه توسط کمک داور اول بازی، رفعتی مردود اعلام شد!

گهر که می‌توانست دومین شکست متوالی پرسپولیس را به این تیم تحمیل کند، با تساوی از ورزشگاه آزادی خارج شد، اما باز هم خوشحال بود، چون پس از دو شکست متوالی، اولین امتیاز لیگ دوازدهم خود را از پرسپولیس گرفت.

از آن روز تا الان گهری‌ها 17 بار به میدان رفته‌اند و فقط 13 امتیاز کسب کرده‌اند. آنها با این تعداد امتیاز قعرنشین لیگ هستند، هرچند نمودار حرکتی‌شان طی سه هفته گذشته یک نمودار صعودی بوده است. آنها این نمودار مثبت را مدیون شوکی هستند که بابت حضور محمد مایلی کهن در راس این تیم به آنها وارد شده است.

هرچند پیشکسوت قرمزها از هفته چهاردهم سکان هدایت گهر را به عهده گرفت و کارش را با چهار شکست پی‌درپی آغاز کرد، اما در سه هفته گذشته ضمن متوقف کردن تیم‌های خوبی چون سایپا و ملوان، راه آهن را هم شکست داد.

گهری‌ها با این روند خوب (کسب پنج امتیاز از سه بازی) امیدوارند از پرسپولیس متحول شده هم امتیاز بگیرند، مخصوصا که مایلی‌کهن را به عنوان یک پرسپولیسی قدیمی روی نیمکت خود می‌بینند.

البته این هم از بدشانسی آنهاست که باید در بدترین شرایط به مصاف پرسپولیس بروند. تیم یحیی گل‌محمدی سه هفته‌ای است متفاوت‌تر از قبل خود بازی می‌کند.

پیروزی پرگل آنها مقابل ملوان در جام حذفی، تساوی مقابل صنعت نفت در روزی که می‌توانستند برنده باشند و بالاخره پیروزی بر فجر در شیراز باعث شده، حالا انتظار بردن گهر در تهران، کمترین انتظار برای هواداران پرشمار این تیم باشد.

خــود گل محمدی هم با صحبت‌هایش این انتظار را بالا برده است. او پس از بردن فجر در شیراز گفت تیمش هفته به هفته بهتر می‌شود و می‌تواند عقب‌ماندگی نیم فصل اول را در نیم فصل دوم جبران کند!

پرسپولیس در صورت پیروزی بر گهر 28 امتیازی می‌شود و موقتا به رده هفتم جدول صعود خواهد کرد. کمتر شدن فاصله این تیم با تیم‌های مدعی بالای جدول تنها خواسته هواداران پرسپولیس از بازیکنان این تیم است. البته نباید فراموش کرد که گهر هم چیزی برای از دست دادن ندارد و برای بقا در لیگ برتر باید از همه بازی‌هایش امتیاز کسب کند.

برنامه هفته بیستم لیگ برتر

جمعه، پانزدهم دی

صنعت نفت ـ فجر سپاسی، ملوان ـ صبا، راه‌آهن ـ سپاهان( همگی ساعت 15) پرسپولیس ـ گـــهر دورود( ساعت 17 و 30 دقیقه)

شنبه، شانزدهم دی

پیکان ـ داماش، سایپا ـ فولاد، آلومیــــنیوم- نفت تهران​، مس ـ تراکتور( همگی ساعت 15) ، ذوب‌آهن ـ استقلال( ساعت 17 و 30 دقیقه)

رضا پورعالی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها