شروط اسد و ابراهیمی

یک رسانه سوری در گزارشی به شروط نماینده ویژه سازمان ملل در دیدار اخیرش با بشار اسد در دمشق برای حل بحران سوریه اشاره کرد که با مخالفت رئیس‌جمهور سوریه روبرو شده است.
کد خبر: ۵۳۵۳۰۲
شروط اسد و ابراهیمی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری سوریه «دام پرس»، اخضر ابراهیمی اخیرا در سفر به دمشق و دیدار با بشار اسد طرح جدید خود را برای حل بحران سوریه به وی ارائه کرد که ابقای اسد در حکومت همراه با اختیارات محدود و واگذاری اختیارات رئیس جمهور در دوره انتقالی به نخست وزیری که از سوی مخالفان تعیین خواهد شد از جمله آن بود.

بشار اسد هم مخالفت قاطع خود را با پیشنهادات ابراهیمی اعلام وتاکید کرد: کسانی که خواهان دخالت بیگانگان در سوریه بودند نباید در دولت یا گفت‌وگوی ملی مشارکت داشته باشند.

رئیس جمهور سوریه از ابراهیمی خواست که وی هر چه سریعتر تروریست‌های بیگانه در سوریه را بیرون و حمایت مالی و تسلیحاتی از افراد مسلح را متوقف کند.

تداوم عزل و نصب ها در دولت

گفته می شود نوار عزل و نصب ها در دولت همچنان به مسیر خود ادامه خواهد داد و تعدادی از وزرا جای خود را به وزرای جدید خواهند داد.

به گزارش مشرق،از سوی دیگر جریان انحرافی در صدد است همایشی یکصد هزارنفری را در تهران برگزار نماید. مسوولان این جریان برای تامین نیروهای این همایش که قرار است مانوری انتخاباتی تلقی شود دست به دامان فدراسیون های ورزشی شده اند.

این جریان همچنین برای ورود به عرصه انتخابات اقدام به تشکیل چندین تیم مستندساز، راه اندازی صدها سایت و وبلاگ و بکارگیری دهها روزنامه و نشریه استانی نموده است. مسوولان این جریان اعلام کرده اند از بهمن ماه فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد.

تعامل اصولگرایان واصلاح طلبان

داریوش قنبری ،سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم در گفتگو با خبرگزاری آریا گفت:مطرح شدن بحث گفتگو با اصولگرایان از سوی سید محمد خاتمی از چارچوب های تفکر اصلاح طلبی است زیرا هدف اصلاحات است نه اینکه بخشی از جامعه مقابل بخش دیگری قرار گیرد.

وی افزود:گفتگو برای اصلاحات هزینه ها را  به حداقل ممکن کاهش می دهد از این رو  ضروری است که این گفتگو صورت بگیرد و اصلاح طلبان برای اصلاح رویه ها با اصولگرایان در تعامل باشند در واقع این گام مثبتی است و در مجموع شخصیت آقای خاتمی هم می تواند این ظرفیت را برای گفتگو ایجاد کند.

این نماینده مجلس هشتم تصریح کرد:سخنان اخیر آقای خاتمی به هیچ وجه عقب گرد نیست ایشان همواره به دنبال استفاده از روش های مسالمت آمیز  و کم هزینه و موثر بوده است آقای خاتمی می خواهد اصلاحات با کمترین هزینه پیش برود.

وی ادامه داد: برخی از تندروها ممکن است این روش آقای خاتمی را به عنوان عقب نشینی قلمداد کنند اما حقیقت این است که تندروی نه تنها با اصلاحات میانه ای ندارد بلکه همواره بر مشی معتدل و اصلاح طلبانه آقای خاتمی انتقاد وارد شده در حالی که این روش در چارچوب تفکر اصلاح طلبانه است که آقای خاتمی در پیش گرفته اند .

 القاعده و حکومت طالبان در سوریه

سرکرده گروهک تروریستی موسوم به "جبهه النصره" وابسته به القاعده، برای نخستین بار اعتراف کرد که تصمیم دارد در سوریه طالبان را به حکومت برساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "ابومحمد الجولانی" سرکرده "جبهه النصره" در یک نوار صوتی خطاب به اعضای این گروهک تروریستی گفت: "سرنگونی نظام باعث به وجود آمدن خلأ خواهد شد، و شما بهترین افراد برای پر کردن آن هستید".

وی اذعان کرده است: "النصره با این هدف خون نداده است تا پس از سقوط نظام بشار اسد، در سوریه نظامی غربی روی کار بیاید".

آمریکا که اخیرا به دلیل افشای رسوایی‌ها و جنایات عناصر جبهه النصره در سوریه، مجبور شده است این گروهک را در فهرست گروههای تروریستی خود قرار دهد؛ اعلام کرده که این جبهه با گروه تروریستی القاعده در ارتباط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها