در پاسخ به تکذیب واشنگتن

فرمانده آمریکایی‌ پهپادهایش را بشمرد

فیلم پهپاد شکار شده آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران هم از دروغ‌گویی آمریکایی‌ها جلوگیری نکرد باعث شد تا خبر این شکار شیرین برای ایران اما تلخ برای آمریکا را تکذیب کنند،اما مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران گفت؛ آمریکا دیر یا زود شکار این پهپاد را تأیید می‌کند. یکبار دیگر پهپادهایشان را شمارش کنند.
کد خبر: ۵۳۴۵۵۰
فرمانده آمریکایی‌ پهپادهایش را بشمرد

به گزارش جام جم آنلاین سخنگوی نیروی دریایی آمریکا خبر شکار هواپیمای بدون سرنشین این کشور (اسکن ایگل)توسط نیروی دریایی ایران را تکذیب، اما اعلام کرد چندی پیش یک فروند از این نوع هواپیما مفقود شده است.

وال استریت ژورنال در این باره گزارش داد، ناخدا سوم "جیسون سالاتا" با تکذیب اینکه به تازگی هواپیمای بدون سرنشینی از مجموعه پهپادهای آمریکا در خلیج فارس مفقود شده باشد، مدعی شد: هیچ یک از هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خاورمیانه مفقود نشده است.

سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در ادامه اظهار داشت : تمام هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که در منطقه خاورمیانه حضور دارند مورد شمارش قرار گرفته اند.

سالاتا در عین حال گفت : یک فروند پهپاد اسکن ایگل را در گذشته از دست داده‌ایم، اما اخیراً چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی همچنین این مسئله را که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به آسمان ایران تجاوز کرده باشند نیز تکذیب کرد و مدعی شد: عملیات آمریکا در خلیج فارس در آبها و آسمان بین المللی انجام می شود.

نیاز باشد چیزی را رو می‌کنیم که آبرویتان برود

 مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران درباره شکار اسکن ایگل گفت: آمریکا دیر یا زود شکار این پهپاد را تأیید می‌کند. یکبار دیگر پهپادهایشان را شمارش کنند.

سردار رمضان شریف در پاسخ به سوالی درباره ادعای مقامات نظامی آمریکا مبنی بر اینکه پهپاد شکار شده آمریکا در ایران متعلق به ما نیست، به تسنیم گفت: آمریکایی‌ها در قضیه شکار آرکیو 170 هم اینگونه صحبت‌ها‌یی را مطرح کردند ولی بعدها گفتند که این مسئله قابل بررسی است.

وی افزود: فرماندهان نیروی دریایی آنها نیز اعلام کرده‌اند که این موضوع صحت ندارد، ولی بلافاصله یک مقام دیگر آمریکایی گفته که تلویزیون ایران تصاویر این پهپاد را پخش کرده است؛ این مسئله برای ما دارای مفهوم است.

سردار شریف درباره اینکه گفته می‌شود که این پهپاد در ماه‌های اخیر شکار شده است نیز تأکید کرد: ما گفته‌ایم که این اتفاق در منطقه خلیج فارس رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: به فرمانده آمریکایی توصیه می‌کنم که یکبار دیگر پهپادهایش را به طور دقیق شمارش کند.

سردار شریف با اشاره به اینکه این اقدام سپاه عظمت برای انقلاب و خفت و خواری برای آمریکایی‌ها به همراه دارد، تأکید کرد: "چشم عقاب" برای آنها خیلی مهم بود و برای همین دلشان نمی‌خواهد که در این قائله بازنده باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنها ما را خوب می‌شناسند، این موضوع آنچنان محکم است که اگر نیاز باشد چیزی را رو می‌کنیم که آنها آبرویشان برود، لذا دوباره توصیه می‌کنم که فرمانده آمریکایی پهپادهایش را به دقت شمارش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها