توزیع 120 هزار تن مرغ و 10 هزار تن برنج در سراسر کشور آغاز شده است

کاهش قیمت مرغ و برنج در بازار

مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: با توجه به توزیع نامحدود مرغ طی روزهای اخیر بر مبنای ذخایر مطمئن،‌ میانگین نرخ هر کیلوگرم مرغ در سراسر کشور به 5450 تومان کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۳۳۸۶۵

علی‌اکبر پورکاوه، در گفت‌وگو با ایرنا ‌با تاکید بر این‌که توزیع مرغ از محل حدود 120 هزار تن ذخایر در روزهای اخیر آغاز شده،‌ افزود:‌ قیمت مرغ در محل سردخانه‌های ذخیره‌سازی 4800 تومان است و مدیریت قیمت مصرف کننده، در اختیار سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌هاست.

وی افزود: استان‌های غیرتولیدی مرغ هدف اصلی توزیع قرار گرفته‌اند و با افزایش قیمت عرضه بیشتری صورت گرفته است.

مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار همچنین گفت که پس از توزیع ده هزار تن برنج در سراسر کشور طی روزهای اخیر قیمت هرکیلوگرم برنج تا 300 تومان کاهش یافته است.

پورکاوه با بیان این‌که هم‌اکنون حدود 200 تا 340 مباشر به واردات برنج با برند‌های مختلف اقدام می‌کنند، عنوان کرد: ‌بخشی از این واردکنندگان به ما تعهد دارند و برای واردات برنج ارز مرجع دریافت کرده‌اند، بنابراین باید تحت شبکه تعریف شده و با ضوابط قیمتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به توزیع برنج بپردازند.

وی عنوان کرد:‌ التهاب بازار برنج در برخی استان‌ها همچون خوزستان، اصفهان و خراسان به آرامی رسیده و به‌دلیل روان‌سازی توزیع، نرخ حاشیه بازار رو به کاهش است.

پورکاوه ادامه داد: با توجه به این‌که طی روزهای اخیر امکان واردات برنج با استفاده از سایر ارزها همچون مبادله‌ای یا حاصل از صادرات فراهم شده، واردکنندگان می‌توانند طبق ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با لحاظ نرخ سود قانونمند به فروش محصولات خود بپردازند.

از نظر این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، فراهم شدن امکان واردات برنج با ارز مبادله‌ای یا سایر ارزها همزمان امکان واردات با ارز مرجع، علاوه براین‌که زمینه رقابت بخش‌های مختلف را در مورد کیفیت و کمیت چه در سطح تولید و چه توزیع فراهم می‌کند، موجب می‌شود تا زمینه سوءاستفاده منتفی شود، چرا که فراوانی کالا به جلوگیری از این اقدام کمک می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها