یک کشاورز گالیکشی استان گلستان برای مبارزه بیولوژیک با آفات اقدام به رهاسازی 500 قطعه جوجه اردک در مناطق زیر کشت جهت مبارزه با آفات و بقایای گیاهی در مزارع شالی کرده است.
کد خبر: ۵۳۳۴۱۵

رضا کاووسی، کشاورزی که در سال‌های اخیر اقدام به کشت ارگانیک محصول شالی کرده است، برای کاهش هزینه‌های تولید و مبارزه طبیعی با آفات، اقدام به رهاسازی جوجه اردک در مناطق زیر کشت کرده است.

وی به مهر گفت: دو هکتار از اراضی شالیکاری‌ام را به صورت کشت ارگانیک و مبارزه بیولوژیک از طریق رهاسازی 500 جوجه اردک در کشتراز به صورت آزمایشی به زیرکشت برده‌ام. کاووسی افزود: متاسفانه فرقی بین محصولات ارگانیک و غیرارگانیک در کشور وجود ندارد، در صورتی که در کشورهای دیگر براساس نوع کود و سم شیمیایی یا بیولوژیک محصولات رتبه‌بندی می‌شود و قیمت هر کدام با توجه به رتبه‌بندی محصول متفاوت است.

اسماعیل صابری، کارشناس جهاد کشاورزی آزادشهر نیز در این باره گفت: طبیعی بودن محصولات، سالم بودن، حفظ عطر و طعم طبیعی و کیفیت برتر آن، ماندگاری و عمر انبارداری بالا و حفظ ارزش غذایی و دارویی ازجمله مزایای کشت ارگانیک است.وی اظهار کرد: آگاهی و آشنایی کم کشاورزان با این محصولات، عدم انجام تحقیقات درخصوص معرفی ارقام برتر، سازگاری با منطقه برای استفاده کمتر از سموم و کود شیمیایی و ناشناخته بودن محصولات ارگانیک در منطقه ازجمله موانع است.

بذرافشان، مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر نیز گفت: کشت ارگانیک نیاز به یک طرح ملی دارد و تلاش ما این است که بیشتر زارعت را به این سمت و سو بکشانیم.وی یادآور شد: در این منطقه می‌توان زعفران، گردو، آلو بخارا و بخشی از باغ زیتون را به صورت کشت ارگانیک انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها