مدیر تعاون روستایی جهاد کشاورزی البرز

آغاز توزیع اینترنتی کالا‌های اساسی در سامانه بازرگام

سالی پربار برای گندمزاران خوزستان

گندم یکی از استراتژیک‌ترین محصولاتی است که در خوزستان کشت می‌شود و به دلیل خرید تضمینی از سوی دولت، کشت این محصول از سوی مردم با استقبال زیادی مواجه می‌شود.
کد خبر: ۵۲۹۹۷۷

به گزارش فارس، خوزستان با داشتن مزارع وسیع و تولید انبوه محصولات کشاورزی نقش بسیار زیادی در خودکفایی گندم در کشور ایفا می‌کند. کشت وسیع گندم در خوزستان باعث شده است تا خوزستان به نوعی قطب تولید گندم باشد. معاون زراعت اداره کل جهاد کشاورزی خوزستان در این باره گفت: سال‌ گذشته 550 هزار هکتار در خوزستان زیر کشت این محصول رفته بود، ولی امسال این میزان به 750 هزار هکتار رسیده است.

محمد قاسمی‌نژاد افزود: امسال بیش از 480 هزار هکتار به بخش آبی و 270 هزار هکتار به بخش دیم اختصاص یافته و امیدواریم که بارش‌های باران برای این محصول خوب باشد تا برداشت گندم در خوزستان رشد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در خرمشهر، دشت‌آزادگان، شوش، دزفول و اندیمشک استقبال بیشتری از کشت گندم انجام شده و این امر باعث شده تا تمرکز بیشتری بر کشت گندم در این شهر ایجاد شود.

به گفته قاسمی‌نژاد، سال ‌گذشته میزان برداشت گندم در مزارع استان رشد چشمگیری داشته است به نحوی که از 2/3 به 5/3 تن در هکتار رسیده بود.معاون زراعت اداره کل جهادکشاورزی خوزستان اظهار کرد: در سال‌جاری بیش از 60 هزار تن بذر گندم اصلاح‌شده بین کشاورزان توزیع شده و از این نظر مشکل خاصی وجود نداشته اشست.

قاسمی‌نژاد با بیان این‌که تلاش کرده‌ایم با تامین بذر و نهاده‌های کشاورزی مشکلات کشاورزان را به حداقل برسانیم، خاطرنشان کرد: توجه به مشکلات گندمکاران در سال‌ جاری می‌تواند باعث استقبال کشاورزان در سال زراعی برای کشت محصولاتی مانند گندم شود و به این دلیل در حال رفع مشکلات در این حوزه هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها